29 Mayıs 2011

Balkon için Tığla Çim Paspas

sakallı iple paspas nasıl yapılır

Paspas yapımında kullandığım ve sakallı ip tabir edilen ipi, Eminönü ziyaretlerimden birinde yüncüler mekanı olan Kürkçü Han'dan almıştım. Örgü paspası 6.5 numara tığla evimin balkonu için ördüm. Şişle de örülüyor ama  şişle örülen daha hafif olduğu için  yerde sabit durmuyor. Tığla örüldüğünde ise çok daha kalın, adeta halı gibi oluyor ve serildiği yerde sabit kalıyor.

Tığla yapmak biraz daha zahmetli, sıkı sıkı ve ipi çekerek yapıldığından kol gücü gerektiriyor. Fotoğrafta görülen paspas 1 metre çapında, bu  çap için 2.5 kg sakallı ip kullandım.

24 yorum :

Gülsüm Güven Tuncer dedi ki...
Harika olmuş. Ellerinize sağlık. Balkonda çok güzel duruyordur eminim.
Nalan Ünal dedi ki...
Çok teşekkür ederim:)
Noblesse dedi ki...
ehh nihayet merak ettiğim yazıya kavuştum:)))balkona ne yakışmıştır yeşil renk, ellerine sağlık, çok güzel olmuş.
Nalan Ünal dedi ki...
Beğenmene sevindim Noblesse. Balkona yakıştı, bi de aralarına sardunya mı eksem ne yapsam:)
ebru dedi ki...
Merhaba ellerinize sağlık, ayrıca sabrınıza hayran kaldım :) Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Bilgisayarın başında beni yakalarsa mutlaka yazı yazdırıyor küçük hanım: Sevgiler, Ebru
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkür ederim Ebru, prensese kocaman selamlar.
ygzbll dedi ki...
tutnus işiyle çok güzel oluyor.bütün püsküller bi tarafa toplanıyor ve esneme yapmıyor fazla. :)
ygzbll dedi ki...
ay ben emeğinize sağlık demeyi unutmuşum ya :)
Nalan Ünal dedi ki...
ygzbll; tunus işi ve ipin tüylü kısımlarının aynı tarafa toplanması fikri gayet mantıklı, denemek lazım, teşekkür ederim yorumun için.
CREATIVE MIND dedi ki...
very interesting,thanks for sharing
i am a new follower :)
i hope you will like my blog
Nalan Ünal dedi ki...
Thank you.:)
I have just checked your blog. All designs which is made by you without using any patterns are very creative.

I couldn't display your blog comments and that's why I couldn't write a comment for you, is there any problem about your blog?
wishes design dedi ki...
Ellerine saglik. Masallah 10 parmaginda on marifet. Kutluyorum
Burcu.. dedi ki...
çok hoş olmuş elinize sağlık..Paspasın üzerine iki tane civciv kondurasım geldi :))
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkür ederim Burcu, Beğenmene sevindim:)Tam da amigurumi civciv örerken yorumunu gördüm:))
Gulsen dedi ki...
nasılda tatlı olmuş, çok şey öğreneceğim senden :)
Banuca dedi ki...
Harika... Rengi bulmak, uydurmak büyük bir şans zaten, bayıldım, ellerine sağlık, çoook şeker... Ve bunun yapıldığını görmek çok hoşuma gitti, çünkü benzerini arşivime koymuş, renk ve ipini bulamadığımdan unutup gitmiştim, çok sevindim, azıcıkta kıskandım mı ne :))
Nalan Ünal dedi ki...
Gülsen'cim beğenmiş heyoooo! :)

Sevgili Banuca, beğenmene çok sevindim, teşekkür ederim. Mutlaka denemeni öneririm, çok da kolay ve tığ kalın olduğu için çabuk ürüyor. Hepimiz birbirimizin yaptıklarına özenip daha da üretir hale geliyoruz, blog ziyaretlerimizin en verimli tarafı da bu olsa gerek. Mesela sizin bloğunuzdaki sarımsaklar listeme eklendi bile:)

Sevgiyle kalın,
Nalan
Adsız dedi ki...
nalancığım herşey süper ötesi..senin çok yetenekli olduğunu zaten biliyor azıcığına sahip olmayı isterdim..gözüm gönlüm açılıyor yaptığın her ürünü incelerken..iyi varsın...meliha
Nalan Ünal dedi ki...
Meloşum benim, o senin yüreğinin güzelliği, sen iyi ki varsın, sen iyi ki hayatımdasın:)
ReNgArEnK dedi ki...
merhaba paspası mükemmel örmüşsünüz kalın görünüyor. artan ipliklerimden bnede örmekl istedim. daha önce bi tecrubem oldu şiş ile. şimdi yuvarklak yapmak istediğimden tığ ile yapacağım inş.bsormak istediklerim var size. cvp için şimdiden teşekkürler :)

sakallı ipi tekkatlımı kullandınız? yada kalın sakallı ipmi kullandınız? ve son soru tığla sık iğne şeklinde mi ördünüz?
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili rengarenk, Evet sakallı ipin tek katı ile sık iğne örerek yaptım. Tığla örüldüğü için tek kat bile oldukça kalın bir görünüm veriyor. Düzgün yuvarlak şekili oluşturmak içinse düzenli olarak arttırmalar yaptım. Başka sorunuz olursa sorun lütfen. Kolay gelsin:)
nur dedi ki...
peki bu paspasın çapı ne kadar acaba :)
Nalan Ünal dedi ki...
paspas 1 metre çapında.
nur dedi ki...
tesekkür ederim :)
linkwithin