29 Aralık 2011

Eminönü Alışveriş Rehberi (3)

eminönü sabuncu han

Sıradaki ziyaret noktamız Sabuncu Han. Mısır Çarşısı ana giriş kapısından girdikten sonra hiç bir yere sapmadan direk ilerlediğimizde Ketenciler kapısını görüyoruz ve oradan çıkış yapıyoruz. Mısır çarşısı arkamızda kalıyor, yukarıya doğru bir kaç dükkan geçtiğimizde sol tarafımızda Sabuncu Han'ın girişini görüyoruz. Bu handaki uğrak yerimiz Altem boya. Dekoratif boyama için ham mdf objeler, seramik objeler, akrilik boyalar, tutkal hamurundan yapılmış ham çiçekler ve diğer tüm dekoratif boyama malzemelerini bulabileceğiniz küçük bir dükkan burası. Fiyatlar, piyasaya oranla bir miktar daha ucuz, görevliler oldukça ilgili. Eminönü'ndeki tüm dükkanlar gibi burası da küçük bir yer bu nedenle çok fazla çeşit yok gibi görünüyor olsa da istediğiniz özel bir obje veya malzemeyi göremezseniz mutlaka görevlilere sorun, depolarında olma ihtimali olabilir. Dilerseniz firmayla iletişime geçip  istediğiniz ürünleri kargo yolu ile satın alabilirsiniz. Narin ve kırılgan yapıları nedeniyle sadece seramik objeler kargo ile gönderilemiyor.

sabuncu han altem boya

Cadence akrilik boyanın fiyatı 3.50 idi. Genellikle Plaid marka akrilik boya kullanıyorum ama zaman zaman Cadence de kullandığım oluyor. Cadence akrilik boya ile boyama yapacaksanız mutlaka Cadence marka vernik kullanmanızı öneririm, farklı markalardaki vernikle uygulama yapıldığında yüzeyde bozulmalar meydana gelebiliyor.

Cadence akrilik boyanın en minik boyutu olan  boyalar 1 lira 50 kuruş. Özellikle ahşap rölyef boyamalar için bu boy oldukça  ideal olduğu için bir çok renk aldım.

ham seramik satışı

altem boya ham mdf satışı

seramik gül

Tutkal hamurundan yapılan bu narin görünümlü ve temiz dokulu çiçeklerin fiyatı 3 liradan başlıyor, en büyük boyutlu olanının paketi 8 liraya satılıyor. Şampanya rengine boyadığım seramik vazoların üzerinde bu çiçekleri kullanmış ve sizlerle burada paylaşmıştım.

eminönü takı malzemecileri

Şimdiki rotamız Marpuççular caddesindeki Marpuççular Han. Sabuncu Han'dan çıktıktan sonra, Mısır çarşısı arkamızda kalacak şekilde yukarıya doğru yürümeye başlıyoruz ve soldaki ilk sokağa giriyoruz. Ellerimizdeki alışveriş poşetlerine her adımda yeni bir ekleme olduğu için, eller dolu ayaklar yorgun ama keşif isteği bitmemiş bir halde Marpuççular handayız. Marpuççular, birçok bijuteri mağazasının toptan takı ve aksesuvar aldığı,  aynı zamanda perakende satış da yapan 300'e yakın dükkandan oluşan.8 katlı bir han. Boncuk, pul, zincir, püskül, kordon ve tüm takı tasarım malzemelerinin bir çok çeşidini görüyoruz. Çeşit o kadar fazla ki neyi alacağını şaşırıyor insan. Ürün çeşitliliğinin büyüsüne kapılmadan fiyat karşılaştırması yapmayı unutmayın. Hatta önce buradaki fiyatları görün, sonra çıkıp cevre civardaki hanları da gezin, işin satın alma kısmını en sona bırakın.

eminönü marpuççular han

eminönü marpuççular han

takı tasarım malzemeleri nerede satlır

keçe modelleri

Marpuççular handa takım tasarım malzemelerinin yanı sıra lazerle kesilmiş hazır keçe modelleri veya tabaka halinde keçe de bulabilirsiniz.
keçe

Önümüzdeki yazıda Marpuççular hanın yan sokağında bulunan, kurdele, güpür, fisto ve püskül cenneti  Alacahamam caddesiyle gezimize devam etmek üzere, yeni yılda sağlık ve sevdiklerinizle birlikte mutlu bir yıl diliyorum.

Eminönü Alışveriş Rehberi (1)

43 yorum :

serap dedi ki...
Ahhh 2 gün öncede ben oralardaydım zamanı unuttuğum yerler:)))evden telefon gelmese herhalde kapanışa kadar gezerim
Selamlar
MARİFETLİ PERİ dedi ki...
Cennet cennet:)
Teşekkürler Nalan'ım, bu süper bir yazı dizisi...
Nedret dedi ki...
Keçe çiçeklere avuçla dalasım geldi:))
Aslı dedi ki...
Allahtan buraları biliyorum nalan :) sadece boyaların satıldıgı yerleri bilmiyodum iyi oldu ögrendigim. Yılbaşından sonra gidip bi alt üst edicem..

Çok tskler güzel bu paylaşımların..
wishes design dedi ki...
Nalan cım, güzel sözlerin için teşekkürler. Eminönü, İstanbul da yaşadığıma şükür sebeplerimden biri. :)) İnsanın herşeye gözü doyuyor, insanları ise başka türlü sıcak. Kalabaliğı yoruyor ama her mevsim, her şartta ben de çooook seviyorum.
Noblesse dedi ki...
teşekkürler, teşekkürler:)))
hobivakti dedi ki...
Ne güzel bir alışveriş rehberi serisi yazmışsın. Hem anlatımın güzel, hemde fotoğraflaman.

Keşke Ankara içinde böylesi detaylı alışveriş rehberi anlatan birileri olsa. :))
Nuraycatasarimlar dedi ki...
Sabahtan akşama kadar dolaşırdım,malzemelerin içinde kaybolurdum ,bu arada vazolara bayıldım,emeklerine sağlık.Bu postu hazırladığın büyük emek verdiğin içinde ikinci kez emeklerine sağlık sevgiler:))
yadigar olam dedi ki...
yok bizde böyle yerler.(Denizli) :(
BAHAR dedi ki...
çok ayrıntılı güzel bir yazı olmuş çok teşekkürler, ve iyi seneler.
baharmasali.blogspot.com
zeynep bayram dedi ki...
bunları hep kaçırıyorum...benim sorunum devamediyor malesf ne yaptıysam olmadı....iyi seneler:)
zeys dedi ki...
Bayildim bu posta ben yeni kesfettim blogunuzu cok begendimtakipteymmm sevgilerr:)

http://zeysfashionroom.blogspot.com/
.:Hobibox:. dedi ki...
Sevgili Blog Dostum,

Yeni yılın sizlere, ailenize, sevdiklerinize sağlık ve mutluluk getirmesini dilerim.
Kötülüklerden, savaşlardan, felaketlerden uzak, yalandan, riyadan, cefadan arınmış,
dostlukların ve vefanın ebedi olduğu huzur dolu bir yaşam hepimizin olsun.

Allah'ın Selameti ve Fazileti bizlerden eksik olmasın.

Sağlıcakla kalın

Afet Ergü Şaşmaz
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili serap,nedret, peri, aslı, wishes design,noblesse, hobivakti,nuray, yadigar olam, bahar,zeynep, zeys ve hobibox yorumlarınızla beni mutlu ettiniz, her birinize ayrı ayrı teşekkür ederim.
ruşen dedi ki...
bu rehber yazılardan minik notlar alıyorum ajandama... çok teşekkürler nalancım.

2012 sevinçlerle dolu bir yıl olsun...
mutlu yıllar ve sevgiler.
Nalan Ünal dedi ki...
Çok sevindim Ruşen'cim, sana da mutlu yıllar
LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...
harika bir rehber olmuş bu Nalan. bu işlerle uğraşan biri olsam çok faydası dokunurdu :) sağolasın.

nice güzel yılar diliyorum.

Leyla'nın Kahve Dükkanı
Nalan Ünal dedi ki...
sevgili anne eli gibi, ziyaretin ve yorumun için sağol. Çocuk olunca hobilerle uğraşmaya pek vakit kalmıyor, ileride başlarsın inşallah:)

Sağol Leyla, sana da nice güzel yıllar olsun.
fiamma dedi ki...
Bu yazıların tadına doyulmuyor. harikalar yine geleceğim bir daha okuyacağım sindire sindire.
Sitare dedi ki...
Ah şimdi aşkım istanbulumda olmak vardı
deniza17 dedi ki...
Ahhh, ben oralarda dolaşmayı ne kadar çoook seviyorum bi bilseniz....
Nalan Ünal dedi ki...
fiamma, sitare ve deniza17 sağolun yorumlarınız için:)
esen dedi ki...
İstanbulda doğdum büyüdüm ama Sabuncu Hanı bilmiyordum çok faydalı olacak bu yazılarınız.Sizi izleyeceğim.
Nergiz GP dedi ki...
Harika bir paylaşım olmuş. Zevkle takip ediyorum. Ellerinize sağlık.
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkürler esen, teşekkürler Nergiz:)
Öblem dedi ki...
Naçizane tavsiyem, elinizde bir alacak listesiyle gidiniz...Yoksa ondan da bundan da derken elde avuçta ne var ne yok döküyorsunuz, uzun vadede bakmaya doyamadığınız ama kullanacak yer bulamadığınız bir sürü malzemeniz oluyor. Üstüne o kadar poşeti taşıyıp yorulmak da cabası..Denedim oradan biliyorum:))
Nalan Ünal dedi ki...
Çok doğru bir detaya değinmişsiniz, liste konusu mühim. Bir de o listeye bağlı kalacak istikrar lazım işte o ben de pek olamıyordu ama yavaş yavaş kendimi terbiye etmeye çalışıyorum zira aynen dediğiniz tarzda malzeme evde yer işgal ediyor:)Ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim Öblem:)
ayşenur dedi ki...
ham seramik obje alacağım fakat osmanlı tarzı objeleri nerede bulabilirim. örn: hilal - fes şekerlik- kaftan - lale figürleri gibi. aysenurseflek@hotmail.com şimdiden teşekkürler
Nalan Ünal dedi ki...
Ayşenur hanım, hangi ilde yaşadığınızı bilmediğim için ne kadar yardımcı olabilirim emin değilim ama, eğer İstanbul^da yaşıyorsanız osmanlı tarzı ham seramik obje için Eminönü'ne gidebilirsiniz veya İstanbul Anadolu yakasında yaşıyorsanız Pendik'de Kaplan tekstil var, orada da bulabilirsiniz.

Belki bu yorumu okuyan arkadaşlar da yardımcı olabilirler.
Shabby dedi ki...
potrei anche impazzire in un mercato così!!!!!!!!!!!!!!!!
che meraviglia!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dove si trova??????????????????????????????
io sono di Roma!!!
Nalan Ünal dedi ki...
This is İstanbul in Turkey Shabby:) Thanks for your visit and comment.
Saadet dedi ki...
burdan nişanım sırasında neler neler aldım :)

detayı içib bloguma göz atabilirsiniz... (www.saadetiblog.com)
Adsız dedi ki...
Gerçekten çok faydalı bir yazı olmuş. Sayenizde Eminönü'nde kaybolmadan alışveriş yapabileceğim :) Teşekkür ederim...
Nalan Ünal dedi ki...
sevgili saadet, nasıl olduysa ben senin yorumunu gözden kaçırmışım, şimdi bloğunu ziyaret ettim, ne güzel hazırlıklar yapmışsınız, Allah mutluluğunuzu daim etsin:)

sevgili adsız, çok teşekkür ederim vakit ayırıp yorum yazdığın için:)
ilknur AKPINAR dedi ki...
Merhaba,
Sabuncu Han'ı bilirim Onun karsısında bi han daha var orada da deniz kabukları satılıyordu :)
Bana da beklerim, sevgiler.
ECE VURAL dedi ki...
ellerinize saglik gercekten cok bilgilendirici yazilar yazmissiniz, peki acaba ahsap pecete halkalarini nerde
ulabilirm biiliyor musunuz ://
Nalan Ünal dedi ki...
Merhaba Ece Hanım, Eminönü ziyaretlerimde hiç ahşap peçete halkasına rastlamadım ne yazık ki.
Nuray dedi ki...
Merhaba bahsettiğini gülleri kavanoz kapaklarına yapıştırmak istiyorum.Ancak önce kavanozların kapaklarını boyamak istiyorum.Sizden ricam kapağı ve gülleri hangi boya ile boyayabilirim ve yıkanabilmesi için hangi verniği kullanmalıyım ve handi yapıştırıcı ile yapıştırmalıyım.Çok soru sordum mazur görün ama hiç tecrübem yok.Yardımcı olursanız çok sevinirim.Sevgiler.
Adsız dedi ki...
Nalan hanim emeginize saglik :) cok guzel bi yazi dizisi olmus. Eminonu'nde güzel havlu ve tulbenti nerelerde bulabilirim?
Nalan Ünal dedi ki...
Tülbent/eşarp mağazaları için Çakmakçılar yokuşunu tavsiye ederim. Özellikle havlu satılan bir yer bilmiyorum ama Kürkçü Han'a bir uğrayın derim.
Nalan Ünal dedi ki...
Nuray Hanım, gülleri akrilik boyayla boyayabilirsiniz, boncuk yapıştırıcısı veya sıcak slikonla yapıştırabilirsiniz ama bu tip ürünler suya dayanıklı değildir, vernik uygulasanız bile direk suyla temas ettirmeyin.
Nuray dedi ki...
Çok teşekkür ederim.Sevgiler.
Nalan Ünal dedi ki...
Geri dönüp teşekkür etme inceliği gösterdiğiniz için ben teşekkür ederim:) sevgilerimle
linkwithin