10 Aralık 2011

Eminönü Alışveriş Rehberi (1)

Piyasanın nabzının attığı yerlerden biri olan Eminönü civarı, aklımıza gelemeyecek çeşitlilikte ürünü hem bir arada görüp hem de daha ucuza satın alabileceğimiz bir ortam sunuyor. Meşhur tarihi dokunun içinde kalabalığa karışıp, daracık sokak ve hanları gezerek, bambaşka bir aleme dalmışcasına o büyülü ortamda gezebilirsiniz.

Alışveriş yapmak için ilk kez Eminönü’ne gidecekseniz öncelikle bir kaç detaya dikkat etmek gerekiyor. Sabah saatlerinde orada olacak şekilde ve mümkünse hafta içi (zaten Pazar günü çoğu dükkan kapalıdır)bir günde gitmenizi tavsiye ederim. Özellikle rahat bir ayakkabı ve rahat kıyafetler tercih edilmeli çünkü ürün, bölge ve fiyat çeşitliliği size oldukça yol yürüttürecektir. En önemli detay ise, Eminönü’nde satılan her şey ucuzdur mantığını güdüp sakın ilk gördüğünüzü satın almayın. Sık sık fiyat sorun, ana sokak kenarlarındaki dükkanları da inceleyin ama daha ziyade arka sokaklardaki daracık hanlardaki daracık dükkanlarda çok daha ucuzunu bulabileceğinizi de unutmayın. Kaliteli ve tam da istediğiniz bir ürünü herhangi bir hanın en alt katının en ücra köşesindeki bir dükkanda bulma olasılığınız her zaman vardır. Gezin, dolaşın ve keşfedin. Kredi kartı kullanabileceğiniz dükkan sayısı az olduğu için yanınızda nakit paranız olsun. Bir üründen 1 tane almakla 10 tane almak arasında neredeyse yarı yarıya fiyat farkı vardır. Gerçi bu sayı ürünün cinsine göre değişir ama siz yine de hep sorun ve toplu  alımları tercih edin.

Hobi malzemeleri almak ve çoğunlukla da sırf o atmosferi yaşamak için gitmekten keyif aldığım bu bölgeyi bu kez hep birlikte gezelim mi?

misir carsisi

Turumuza tarihi Mısır Çarşısının ana kapısından girerek başlıyoruz. Kubbeli yüksek tavanların altında öbek öbek akan insan seli, yoğun baharat kokusu, dükkan önlerine taşmış tezgahlar ve göz alıcı renkler karşılıyor bizi. Tarihe tanıklık etmiş bu göz alıcı mekanın içinde ilerlerken her bir taraftan yükselen o yoğun sesi bile duymaz hale gelip pür dikkat  etrafı izlemeye başlıyoruz. Bakmak ve görmek için zaman çok hızlı akıyor  gibi bir hisse kapılıyor insan. Direk ilerlediğimizde en sonda Sultanhamam'a uzanan Ketenciler kapısını görüyoruz. Hemen sağ tarafımıza meşhur Malatya pazarı var. Malatya pazarı tarafından her yıl düzenlenen aşure ikram gününe denk geliyoruz. Fotoğraf çeksem mi çekmesem mi acaba diye düşünürken bir görevli gelip bir kase aşure ikram ediyor. Bir elimde fotoğraf makinesi bir elimde aşure.. Tabii ki aşureyi tercih ediyorum.


eminonu kuruyemisciler

kahveci vitrini

Ketenciler kapısından çıkmayıp sağa döndüğümüzde hasırcılar kapısından çıkış yapıyoruz. Önümüzde uzanan cadde Hasırcılar Caddesi. Yoğun bir kahve kokusu geliyor buram buram. Sol köşedeki Kuru Kahveci Mehmet Efendi'den taze çekilmiş kahve veya kakao almadan dönmek olmaz. Önü ana baba günü, kahve alabilmek için kuyruğa girmemiz gerekiyor.


şarküteri vitrini

Yola devam ettiğimizde hemen sağ tarafımızda 1929 yılından beri hizmet veren, mideden önce gözlere ziyafet sunan meşhur Namlı Şarküteri var.
hasırcılar caddesi kutucu

Hasırcılar caddesinde neler satılır?
Hasırcılar caddesi mercan çıkışına kadar uzanan uzunca bir yol. Sağlı sollu sıralanan dükkanlarda  ağırlıklı olarak, bebek-nikah-sünnet şekeri malzemeleri, kına gecesi için süsleme malzemeleri, yılbaşı süsleri, ambalaj malzemeleri, bakır eşyalar, bıçak çeşitleri, kuru yemişler, çikolatacılar, çuval ürünleri, oyuncaklar,  sepetler ve pastacılık malzemeleri gibi ürünler satılmakta. Sadece bir dükkanda da dekoratif boyama için ham ahşap obje ve seramik çeşitleri satılıyor.

yeni yıl hazırlıkları için eminönü

Yeni yıl yaklaştığı için, dükkanların vitrinleri yeni yıl süsleme malzemeleri ile donatılmış. Fiyatlar piyasaya göre oldukça cazip.


bakircilar

Önümüzdeki yazılarda, Hasırcılar çarşısının önemli alışveriş duraklarından birisi olan pastacılık malzemeleri satan dükkanları, dekoratif boyama ürünleri için Sabuncu Han'ı, takı tasarım ürünleri için Marpuççular hanını, kumaş türleri için Sultanhamam Fincancılar caddesini gezmeye ne dersiniz?

Eminönü Alışveriş Rehberi (2)
Eminönü Alışveriş Rehberi (3)
Eminönü Alışveriş Rehberi (4)

59 yorum :

bahar006 dedi ki...
Ne güzel anlatmışsın canım benim, gidersem çok işime yarayacak bu rehber:)
Gul/İnn dedi ki...
harika olur derim..teşekkürler..bazı yerleri biliyorum bazılarını yeni keşfettim..sevgiler..
Nuraycatasarimlar dedi ki...
Çok faydalı bir rehber hazırlamışsın teşekkür ederim,bencede çok işime yarayacak sevgiler:))
maviii dedi ki...
seninle gezsem oraları başka bişey istemem:)
Çirkin Hatun dedi ki...
cok güzel resimler, bende sanki ordaymisim gibi oldum bir an.
Nalan Ünal dedi ki...
Bahar, gul/inn, nurayca, mavii ve çirkin hatun, çok teşekkürler:)
03bellinda dedi ki...
ayaklarıma kara sular inesiye gezmek isterdim:=)
aksungur46 dedi ki...
harika bir sunum.eminönüne gitme krizim tut valla.hele yılbaşı üstü ne güzel alışveriş yapılıp para harcanır.pazartesi gitmeliyimmmmm.sevgi ile kal
Nalan Ünal dedi ki...
belindam, keşke İstanbul'da olsaydın da birlikte gidebilseydik. Maviyi de alırdık, kıskanmasın o şimdi:)

Serpil ablacım, imrendirdiysem eğer yazı iyi olmuş demektir:)sana da sevgiler olsun:)
Nedret dedi ki...
Cennet, cennet:)))
Nalan Ünal dedi ki...
Yorumun için sağol Nedret ablacım:)
MagiccCat ★ dedi ki...
Bu güzel rehberini su an uygulamak icin neler vermezdim....
ruşen dedi ki...
bu seriyi ilgiyle takip ediyorum... işim gereği zaman zaman yolum düşse de henüz keşfedemeğim çok yer olduğunu fark ettim... sepetçilerin olduğu mercan yokuşu mesela...
paylaşım için çok teşekkürler nalancım... çok yararlı oluyor bana...
bu arada, dekoratif karton kutuların vb. satıldığı bir kaç adres paylaşırsan çok sevinirim.
sevgiler.
BAHAR dedi ki...
süper bir anlatım teşekkürler
Banuca dedi ki...
Kürkçü han-Tahtakale......
Birgün bir aylık emekli maaşımın tamamını oralara ayıracağım, sabahın köründen akşamın körüne kadar alışveriş yapacağııııım :))
Hele Tahtakaleye hastayım ben, gerçi 86 dan beri gitmedim ama aynıymış :)
okuyan dedi ki...
Gündüz yazını okumuş ama diş ağrımdan cevap yazmaya mecalim yoktu. Hala ağrıyor ama birazdan ilaç saatim gelecek diye kendimi avutuyorum:)
Seneler önce ablamla çanta örmeye fena sarmıştık. Ayda 1 ya da 2 kez Eminönü'ne gider makrome ipi alırdık. Kocaman siyah çöp poşeti gibi poşetlere koyarlardı. Vapurda o poşetlerle çok gülerdik halimize:)
Gerçekten hem hediyelik hem de hobi adına çok güzel malzemeler var uygun fiyata.
Paylaşımın, anlatımın ve fotoğraflar için teşekkürler.
Sevgilerimle.
sevda s. dedi ki...
Hayatımın yarısından fazla bir zamanda senede 3-5 defa eminönüne giderdik, ama kaç yıldır gitmiyorum, nasıl özlemişim :)
Çok iyi geldi, gelecek yazıyı merakla bekliyorum :)
Gülsen dedi ki...
Çok güzel bir yazı olmuş Nalancığım; ne güzel resimler çekmişsin bayıldım doğrusu... :)
Selcen Yurtseveroğlu dedi ki...
kürkçü han gerçekten çok ucuz, ve en köşesinde sirkülasyonun çok olduğu bir mağaza var, terzi malzemelerinden yazmay havluya kadar birçok ürün satılıyor, oradan 4 tl ye aldığım makas, aşağılarda merkezi bir yerde 12 tl idi... oranlar o derece yani...
MARİFETLİ PERİ dedi ki...
Ne güzel anlatmış ve fotoğraflamışsın Nalan'cım. Çok yararlı bir post olmuş. Devamını merakla bekleyeceğim. Ve Emnönü'ne gitmeden önce açıp tekrar okuyacağım bu yazılarını canım. Ya da en iyisi ben seni alayım yanıma, garanti olsun:)
Sevgiler.
Aslı dedi ki...
Çok severim o havasını, keşfettigimi düşündügüm gizli yerlerini. Çok açıklayıcı olmuş nalan, çok tskler..

Çok işime yarıcak şeyler gördüm, uzun zamandır gitmiyordum.
EDEBİYAT dedi ki...
Nalan Hanımcım ne güzel anlatmışsınız. Aklıma kına alışverişim geldi, eminönüne gidip, mısır çarşısı, hasırcılar caddesi derken, beyazıttan çıkmıştım :( Fiyatlar gerçekten çok cazip. Böyle rehber niteliğinde bir paylaşım için de ayrıca teşekkürler
Noblesse dedi ki...
Bu gezi turunu sevdim, İstanbul'a giderken bu sayfanın çıktısını alacağım kesin:)))
Dodo dedi ki...
Çok canım çekti çok..İstanbul gezilerimde hiç kısmet olmadı Eminönü.Çok da güzel anlatmışsın.Sevgiler.
biraydamasalı dedi ki...
okadar güzel anlatmışsınızki.hasretim bir nebze olsun dindi desem:)bir4 sonraki yazınızı sabırsızlıkla bekliyorum sevgiler AYDA
hilal dedi ki...
çok güzel bir anlatım olmuş..ellerinize ve ayaklarınıza sağlık..=)))Kaç gündür paylaşım gözükmüyordu ??? Nerede sorun var anlamadım???
Kalemsiz dedi ki...
Çok güzel bir post olmuş. Fotoğraflarla beraber bir sonraki postu sabırsızlıkla bekliyorum. :)
Gülsen dedi ki...
Nalancığım yorum yazmıştım buraya ama göremedim Mavi mi sildi acaba ? :))

Anlatımın her zaman olduğu gibi çok güzel, resimlerde öyle; bayıldım, tebrik ederim .

Senin rehberliğinde gezmeli İstanbulu... :)
sonsuz dekorasyon dedi ki...
bende 2 hafta önce gitmiştim mısır çarşısına çok keyifli bir yer ben ilk kez gittim çok beğendim:))

http://sonsuzdekorasyon.blogspot.com
GoNcha GoNcha dedi ki...
merhaba. blogunuzu yeni kesfettim. cok faydali bir yazi. en kisa zamanda Eminonune gidip alisveris yapmak istedim. artik takipteyim sizi!
Cupcake tadinda bir gun diliyorum!
http://gonchagoncha.blogspot.com/
Tasarıbell dedi ki...
Hem resimler hem yazılar.. Mükemmel bir tanıtım.. İstanbul'a gittiğimde gezmek isteyeceğim ilk yer..
Nalan Ünal dedi ki...
İlginiz ve yorumlarınız için her birinize ayrı ayrı teşekkür ederim.
Efser dedi ki...
Nalan hanım yazınızı çok beğendim çok ayrıntılı olmuş=)) acaba ham objeleri nereden temin edebileceğimiz ile ilgili bilginiz var mı? ben ham seramik kupalar falan arıyorum ne zamandır bulamıyorum maalesef=(

sevgiler

Efser
Nalan Ünal dedi ki...
Efser hanım çok teşekkür ederim. Dekoratif boyama için ham obje özellikle de seramik objeleri sabuncu handaki altem boyadan alıyorum. Dilerseniz web sitelerini bir inceleyin. http://www.altemboya.com/boyanabilir-objeler/seramik-objeler.html
Nergiz GP dedi ki...
Fotoğraflar da anlatımınız da harika zevkle okudum, baktım. Teşekkürler.
zeynep bayram dedi ki...
aaa canım benim arkadaşın dükkanını fotolamışsın:))
Selda dedi ki...
önce fotoğraflara baktım sadece...sonra yazılarınızı okudum...3.defa tekrar bakıp okudum :)) Hiiiç gitmemiş biri olarak o dokuyu,keyfi vede detayda gizli birçok şeyi paylaştığınız için Çoooooooooooook Teşekkürler. Devamını beklerim ;)
Nalan Ünal dedi ki...
Yorumun mutlu etti beni Selda, teşekkür ederim:)
GÜLDEN TAKI dedi ki...
Çok güzel bir rehber olmuş.Kendimi oralarda alışveriş yaparken hissettim.Teşekkürler.
Nalan Ünal dedi ki...
Gülden hanım, yorum ve ziyaretiniz için ben teşekkür ederim:)
Adsız dedi ki...
canım ellerine gönlüne sağlık harika bir gözlem ve yazın olmuş seni seviyorum ve öpüyorum.:))))
Saadet dedi ki...
süper bir özet olmuş.. bende çok seviyorum eminönünü..
orası "herşey cenneti" :)
Adsız dedi ki...
Merhaba Nalan Hanım,
Antalya da yaşayan ve Eminönü hakkında hiçbir fikri olmayan bir insan olarak, Eminönü rehberiniz sayesinde İstanbul ziyaretimde sadece 2 saat gibi bir sürede ihtiyacım olan herşeyi uygun fiyatlara satın aldım.İlk okuduğumda yorum bırakmamıştım pişman oldum :D Paylaşımınız için çok çok teşekkürler.
Sevgiler,
Ece
Nalan Ünal dedi ki...
Ece hanım, yorumunuz çok sevindirdi beni, çok teşekkürler:)
Nilufer dedi ki...
Nalan hanım, blogunuza bayıldım ve hangisine yorum yazayım bilemedim bu yazınız benim İstanbula yada eminönüne gelmemi kesinleştirdi...ama neticede bildiğim tek şey ben sizi izlemeye alıyorum... paylaşımlarınız süper...
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkür ederim:)
Mona-me-Lisa dedi ki...
çok teşekkürler. çok güzel ve değerli bir yazı
Nalan Ünal dedi ki...
Yorumlarınız beni mutlu ediyor, faydalı olabildiysem ne mutlu bana, ben teşekkür ederim.
Travels In Time dedi ki...
Merhabalar, Eminönündeki dükkanlar yılbaşı tatilinde açık mıdır bilen var mı?
Nalan Ünal dedi ki...
Emin olmamakla birlikte çarşamba günü açık olacaklarını tahmin etmiyorum
Adsız dedi ki...
Nalan hanim, cumartesi günleri oglen saatleri de bircok dukkan acik oluyor mu? İslerim dilayisiyla cumartesi gidebilicem sadece :(
Nalan Ünal dedi ki...
Eminönündeki dükkanlar Cumartesi günü açık, sadece Pazar günleri kapalı.
gezdimgördüm dedi ki...
nalan hanım emeğinize sağlık:) çok güzl bi yazı dizisi olmuş.ben de yarın gidicem özellikle hobi malzemelerine bakmak için.insan tek bir şey için gidiyor ama hadi ona da hadi buna da bakayım derken kollarda kuvvet kalmıyor:)
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili gezdimgördüm, daha bugün Eminönündeydim ve aynen yazdığınız gibi oldu, sadece bir iki parça eksik için gitmiştim ama dönerken ellerim kollarım dolu döndüm:)
gezdimgördüm dedi ki...
aynen nalan hanım :) hobi malzemeleri için gittim havlu tülbent, hediyelik eşya derken elim kolu dolu halde cıktım çarşıdan :) bu arada çakmakçılar yokuşunda saat 16.00 dan sonra bir çok dükkan kapanmıştı, tülbent eşarp almak isteyenler varsa.toptan alınca asıl fiyatların uygun olduğunu görüyorsunuz ;) tabii bir de eve geldikten sonra keşke şundan daha fazla şunnun da başka renkelerinden de alsaydım diyorsunuz :) Nalan hanım oraya giderken, sizin yazınızı önceden okumak çok iyi oldu :)tekrar teşekkürler :) yeni yerlerde istiyoruz sizden :)
Nalan Ünal dedi ki...
Cumartesi günü dükkanlar açık ama sizin de değindiğiniz gibi akşam geç saatlere kadar açık değil, saat dörde kalmadan toparlamak lazım işleri. ayrıca en kalabalık gündür, hafta içi çok daha rahat alışveriş yapılır. ne olursa olsun orası hobiciler için büyük bir cennet ve inanılmaz keyif alarak geziyorum:)
Simden dedi ki...
Eminönü rehberinizi o kadar güzel fotolayarak anlatmışsınız ki ellerinize sağlık. Yenilerde butik sabun işine koyuldum malzeme alışverişimi yapmak için bu hafta sonu orda olacağımdan dolayı bir ön araştırma yapayım dedim Allah sizi karşıma çıkardı. Sayenizde alışverişim çok rahat olacak diye düşünüyorum.Sonuçları sizinle paylaşacağım:) Bir haftalık facebook sayfamıda incelemek isterseniz Simli Sabun Kokusu-Simden Aksoy. Göürşmek dileğiyle.
Nalan Ünal dedi ki...
İŞinize yarayacak olmasına çok sevindim sevgili Simden, sayfanızı ilk fırsatta inceleyeceğim. sevgiler.
Adsız dedi ki...
Nalan Hanım merhaba
Geçen hafta İstanbul seyahatim sırasında, acaba bu hobi mağazaları nerelerdedir diye araştırma yaparken sizin blogunuza rastladım. Sayenizde tüm anlattığınız yerleri elimle koymuş gibi buldum. Hatta Nüans mağazasında Ankara'dan geldiğimi sizin blogunuz sayesinde bulduğumdan bahsettim ve blog gösterdim. Sizi tanımasam da benim neznim de size teşekkür ettiler. Ben de teşekkür ediyorum.

Filiz
linkwithin