07 Ocak 2012

Eminönü Alışveriş Rehberi (4)

Eminönü gezimize kaldığımız yerden devam ediyoruz.

eminönü tekstil ürünleri satışı

Marpuççular çarşısının hemen yan tarafında bulunan Alacahamam caddesinde, kurdele, güpür, fisto, biye, düğme, püskül, fermuar ve benzeri ürünlerin satıldığı bir çok tuhafiye görüyoruz. Özellikle dikiş ile ilgilenenlerin gitmesi gereken yerlerden birisi burası. Fiyatlar piyasaya göre oldukça cazip görünüyor ve ürün çeşitliliği tüm Eminönü'ndeki mağazalarda olduğu gibi kafa karıştıracak cinsten. Küçücük dükkanlarda öylesine ürün var ki, çalışanların kımıldayacak yerleri yok.

gelinlik malzemeleri

kumas toptancilari

Alacahamam caddesinden yukarıya doğru yola koyuluyoruz. Sağa döndüğümüzde yol bizi kumaşçıların yoğun olduğu Sultanhamam-Fincancılar caddesine götürüyor. Özellikle perdelik, nevresimlik ve pikelik kumaş alacaksanız Fincancılar caddesini görmenizde fayda var. Arada bir yerde sadece elyaf satan bir dükkana rastlıyoruz. Metre işi elyafın metresi 3 lira, boncuk elyafın kilosu 12 liraydı. Amigurumi oyuncakların içini doldurmak için boncuk elyafa ihtiyacım vardı, 1 kilo satın aldım. Bu miktar bana bir sene yeter herhalde:) 

eminonu alisveris rehberi

eminonu alisveris rehberi

Renk renk, desen desen kumaşların fiyatları alacağınız metreye göre değişiyor. Metresi 10 lira olan bir kumaştan 10 metre alacaksanız fiyat %30-40 oranında düşebiliyor. 

Eminönü alışveriş rehberi başlığı altında yayınladığım;

Eminönü Alışveriş Rehberi (1) başlıklı yazımda, bebek, nikah, sünnet,özel gün şekeri malzemeleri nerede satılır?
Eminönü Alışveriş Rehberi (2) başlıklı yazımda, pastacılık malzemeleri nerede satılır?
Eminönü Alışveriş Rehberi (3) başlıklı yazımda, dekoratif boyama ve takı tasarım malzemeleri nerede satılır?
sorularına fikir verebilecek bilgileri sizlere sunmaya çalıştım. Tüm gezi boyunca yanımda olan, Eminönü ve civarındaki bilmediğim alışveriş duraklarını bıkıp usanmadan bana keşfettiren, gezi boyunca hissettiğim keyif ve heyecanı aynı derecede benimle paylaşan canım arkadaşım Hande'ye teşekkür ederim.

Eminönü civarındaki alışveriş durakları yazdıklarımdan ibaret değil. Daha gidip görülecek bir çok yer var, gidip gördükçe sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.

Sevgiler,
Nalan Ünal

91 yorum :

Deli Anne dedi ki...
ne kadar faydalı yazılar bunlar arkadaşım, eline, ayaklarına sağlık.. ben ki pek bilmem ne, nedir, nasıl alışveriş edilir.. gitsem ilk buraya bakacağım:)
zeynep bayram dedi ki...
harkasın canım:)
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkür ederim Deli anne:)
Nalan Ünal dedi ki...
Sağol Zeynep'çim:)
bir kase lezzet dedi ki...
çok güzel şeyler sun muşsun.
MARİFETLİ PERİ dedi ki...
Aaa bitti mi? Çok keyifliydi Nalan'cım. Ayaklarına sağlık:) Ve tekrar bu güzel bilgilendirmeler için teşekkürler. Unutmadan, fotoğraflar da harika, bu kasvetli günde, renklerle gözüm gönlüm açıldı...
Back to Black dedi ki...
valla sayende gitmiş kadar oluyorum gördükçe de canım kalıyor Eminönün de :) çok çok sağol emeklerin için :)
pempe gönlüm sende dedi ki...
nasıl gidesim gezesim bütün sokaklarını arşınlayasım geldi anlatamam:)) çiçekli kumaşlara bayıldım:)
Aslı dedi ki...
Her postundan faydalandıgım, bildigimi sandıgım kapalıçarşı'dan ayrıntıları yakaladıgım bu yazın için çok tsk ederim nalan..
Gülsen dedi ki...
Böyle enfes yazıları hemen +1 leyip google önermeyi bir vazife biliyorum :)

Nalancığım yazılarının devamını merakla bekliyordum harika bir iş çıkardın tebrik ederim tekrardan, Aslının da dediği gibi bilgilendik vallahi sayende :)

Bir yazı dizisi de bizim oralarda yapalım ne dersin :)
MİRAY dedi ki...
Nalan Hanım çok güzeldi,tekrar tekrar okudum oraları karış karış bilmeme rağmen ;) Çok teşekkürler! SEVGİLER!
Sende yaparsın dedi ki...
çok uzun zaman çalıştım eminönünde her yerini bilirim karış karış, bıktım görmek istemiyorum bir daha diyordum, şimdi resimleri görünce türkiyede böyle başka bir yer daha yok özleniyormuş diyorum :)
Çok faydalı bir paylaşım olmuş sevgiler.
Nalan Ünal dedi ki...
sevgili bir kase lezzet, serap, back to black, pembe gönlüm sende, aslı, gülsen, miray, sende yaparsın; Teşvik edici güzel yorumlarınız çok teşekkürler:)

Gülsen'cim, +1 leyen ellerin dert görmesin:)) sen iste yeter ki, yaparız yeni bir yazı dizisi daha:)
Nedret dedi ki...
Bayıldım bu diziye ben Nalan'cığım. Bir de meşhur Perşeme pazarı varmış. Peçeteye yazıp istek isteyeyim mi?:))) A bir de şu kocaman püsküller süper. Sevgiler. Teşekkürler:)
suzanhobi dedi ki...
ne kadar hoş ve güzel bir gezi olmuş paylaşımınız içinde çok teşekkürler bundan bir kaç yıl önce eminönüne gitmiştik ablamla izmirde oturuyorum bende, dün hatta annemle sohbet ederken bahsetmiştik eminönünden kumaşlar harika renk renk cıvıl cıvıl gözüm gönlüm açıldı devamını beklerim:))sevgilerimle
nagehan kadıoğlu öge dedi ki...
detaylı anlatmışsın teşekkürler. bir daha gittiğimde bu anlatımlarla dolaşacağım oralarda. çünkü aradığım hiçbirşeyi bulamıyorum, hep hafta sonu gittiğim için çok kalabalık oluyor, çok iyi de bilmiyorum zaten:))
sevgiler
Nalan Ünal dedi ki...
Nedret'çim, peçeteyi aldım bir gün de senin için perşembe pazarına giderim.:)

sevgili suzanhobi, yorumun ve ziyaretin için çok teşekkür ederim. Bloğuma hoşgeldin.:)

Sevgili Nagehan, sen de hoşgeldin bloğuma, yorumun için teşekkür ederim. Eminönü'ne bir kez de hafta içi ve sabah saatlerinde gitmeyi dene. çok farklı olacak emin ol:)
Tasarıbell dedi ki...
Nalan Hanım turlar için teşekkürler.. İstanbul a gittiğimde nerelere bakacağımı öğreniyorum böylelikle.. Takipteyim :))
Nalan Ünal dedi ki...
İlginiz ve yorumunuz için ben teşekkür ederim.

Bugün bloğunuzda gördüğüm etamin pano hala aklımda, çok güzel olmuş çook.
hazal dedi ki...
paylaşımlarınız gerçekten çok güzel. resim/çizim malzemeleri için de bir liste hazırlamanızı dört gözle bekliyorum. ah bir de pazarlık nasıl yapılır onu da anlatsanız:)

özellikle keçeler annemin çok işine yarayacak. o tek tek keçeleşmiş kazak arıyordu tanıdıktan, ahbaptan.

siteniz çok güzel. elinize, emeğinize sağlık.
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili Hazal, Eminönü'nde resim malzemeleri nerede satılır henüz bilmiyorum ama aklımın bir köşesine not ettim, gittiğimde sorup soruşturup bulmaya çalışacağım.

İşin pazarlık kısmı önemli olmakla birlikte ne yazık ki pek başarılı olduğum söylenemez.:)

Yazıya ilginiz ve yorumunuz için teşkkür ederim.
MARİFETANE (Elif Hatice) dedi ki...
Sende göre göre eminönüne gitmek için iyice heveslenmeye başladım..baharda kesin gideceğim inşaAllah..
Nalan Ünal dedi ki...
İnşallah marifetane:)Sağol ziyaretin için.
Berceste dedi ki...
Kumaslar tam benlik, birkac deseni gozume kestirdim bile patchwork icin :) Bir de gidebilsem!
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili berceste, umarın fırsat bulup gidersin, öyle çeşitli kumaşlar var ki insanın aklı karışıyor.
Öblem dedi ki...
çok özlemişim bu sokakları ben..Çok güzel bir yazı dizisi olmuş.ellerinize sağlık....
Nalan Ünal dedi ki...
Tekrar teşekkür ederim Öblem:)
brai dedi ki...
Bu güzel bilgiler için şahsım adına çok teşekkür ederim. Her bir yazıyı okudukça bilmediğim ne çok yer varmış oldum. En kısa zamanda girmediğim o ara sokaklara dalıp gezineyim diyorum. Çok sağolun tekrardan...
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili Brai, yorumunuzla mutlu oldum, teşekkür ederim:)
birdysevda dedi ki...
Benim için çok faydalı oldu,bu güzel yazı dizisi için çok teşekkürler..
Selda dedi ki...
mail adresinizi rica ediyorum :)
Nalan Ünal dedi ki...
birdysevda, ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.

Selda hanım, mail adresim nalanaygun@gmail.com
Adsız dedi ki...
cok guzel bir blog, faydali bilgiler,elinize saglik.
EDEBİYAT dedi ki...
Nalan abla, sen kocaman bir çılgınsın! :) Ya aşık oldum ben bu kumaşlara, nasıl güzel bir yazı dizisi oldu bu eminönü böyle, ellerine sağlıkkkk :))
Nalan Ünal dedi ki...
Adsız, çok teşekkürler.

Edebiyat'çım, beğenmene çok sevindim, sağol:)
banurose dedi ki...
Sevgili Nalan, blogunu istanbula gitmeden önce internette resimlerin sayesinde ne alabilirim diye araştırırken tesadüfen buldum ve senin sayende adreslere ulaştım ve istediğim bir çok şeyi vakit bulabildiğimce aldım. Çok faydalı oldun bana ama daha detaylı olarak alışveriş yapabileceiğimiz yerleri anlatsan çok ama çok makbule geçer. Çok mu şey istedim ?? :))
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili Banu, bir parça da olsa yardımcı olabilmek beni çok sevindirdi. zaman zaman bu tarz yazılar hazırlamaya devam edeceğim, daha detaylı bilgi vermeye çalışırım.
kardeşler-nikahşekeri dedi ki...
Merhabalar..Blogumu ziyaret ettiğiniz için ilk öncelikle teşekkür ederim...Eminönü rehberi adı altında yayınlamış olduğunuz bu yazınıza ise bayıldım..Her aşamasını harike şeyler var,çok güzeller diyerekten okudum..Çok güzel ve çok faydalı bir yazı olmuş...Teşekkürler.)
Nalan Ünal dedi ki...
Çok teşekkürler kardeşler-nikahşekeri.
ratatoule dedi ki...
seni ve istanbulda yaşayanları buresimleri görünce nasıl kıskandım,nasıl kıskandım anlatamam,özellikle sondan önceki resimi görünce yuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh dedim kendime ne çeşitler var öyle ya buraalara gelmeyin siz valla uğramayın bile duck bezi arıyorum olanları görsen gülmekten karnınız ağrır....


yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa yazık değilmi bana koymayın böyle resimler psikolojim bozuluyor bende istiyorum....şaka bir yana ellerine yüreğine sağlık arkadaşım iyiki paylaştın sayende göremediğimiz malzemleri görüyoruz allah gani gani razı olsun sevgilerrrr...........
Nalan Ünal dedi ki...
:) İstanbul dışında yaşayanların yorumları genelde aynı serzenişe sahip. İstanbul ürün çeşitliliği açısından bol, bol olmasına ama inan ratatoule'cim, seninle şehirlerimizi değiştirmeyi çok isterdim.

İlgin, ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim. Allah senden de razı olsun:)
ratatoule dedi ki...
allah senden de razı olsun arkadaşım....insan boş zamanlarında bişeyler yapmak istiyor,onuda geç bir ihtiyacın oluyor malzeme yok bazen terkedesim geliyor ama nafile hayırlısı sevgiler...
hobi mutfağım dedi ki...
Merhaba Nalan hanımcım paylaşımınıza bayıldım ve çok istifade ettim. Teşekkür ederim. Yana yakıla şu duck kumaşlardan arıyorum. Sizden bir ricam oluak. Eminönüne gittiğinizde şu kumaşçının telefon numarasınıda alıp bloğunuzda yayınlasanız çok mutlu olucam. Gerektiğinde bu mağazalrdan kumaş isteyebilirim. Böyle bir hizmette bulunursanız çoook memnun olurum. Sevgilerimle
Nalan Ünal dedi ki...
Eğer bir aksilik olmazsa bu hafta içinde Eminönü'ne gitmeyi düşünüyorum. Sizin için oraya da uğrayıp telefon numarasını alırım. Benden de sevgiler:)
hobi mutfağım dedi ki...
Eksik olmayın Nalan hanımcım Allah bu iyiliğinize binlerce iyilikle karşılık versin inşallah :)
Nalan Ünal dedi ki...
Ooooo ben sırf bu dua için Eminönü'ne gidebilirim:)Allah hepimize iyilik verir inşallah. Ne demek seve seve keyifle uğrayacağım.
Yücel Eser dedi ki...
Bu hafta gitmem gerekiyor benim de.Yazınıza tam zamanında denk geldim.Teşekkür ederim.Orayı çok iyi bilmiyorum.Pasta-kurabiye malzemeleri almam gerekiyor.özellikle fiat ve çeşit bakımından önereceğiniz özel bir yer var mıdır acaba?
Nalan Ünal dedi ki...
Yücel hanım,
http://tenceremiz.blogspot.com/2011/12/eminonu-alsveris-rehberi-2.html
Yukarıdaki linkten pastcılık malzemeleri ile ilgili yazıma ulaşabilirsiniz.
Öncelikle yüksel pastane malzemeleri adlı dükkana mutlaka uğrayın, nüans ve besan'a da uğradıktan sonra karar vermenizi tavsiye ederim.

keyifli alışverişller olsun:)
ahestebeste dedi ki...
Cennet gibi geldi gözüme burası:) Ben burda yatarım-kalkarım, dükkan sahiplerine yardım ederim, çay demlerim, ortalık toplarım...
Nalan Ünal dedi ki...
ahestebeste:)
sibel pala dedi ki...
o kadar güzel anlatmışınızki teşekkürler çok yardımcı oldunuz notlarımı aldım en kısa zamanda gidicem .
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili Sibel, ziyaretin için teşekkür ederim:)
Pembe Rüyalar dedi ki...
harika fotoğraflar,defalarca gezmeme rağmen içim gitti.çok güzel teşekküler.
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkür ederim sevgili Pembe Rüyalar.:)
ÖZLEMCE dedi ki...
çok faydalı bilgiler sağol.... bende aranıza yenı katıldım :) izlemeye alıyorum sizi
Nalan Ünal dedi ki...
Çok teşekkürler sevgili Özlemce.:)
fecir (evcimenkedicik) dedi ki...
Bu eski bir yazınızmış ama ben siteyi kurcalarken denk geldim. Bir ankaralı olarak geçtiğimiz yaz İstanbulda kendi başıma gezme fırsatı bulunca Eminöünü gezeyim demiştim. Ahşap malzemesi arayıp durmuş bulamamış ama bi sürü pasta malzemesiyle eve dönmüştüm. Çok faydalı oldu bu bilgiler.
Ellerinize sağlık...

fecir
Nalan Ünal dedi ki...
eski yazılarıma gelen yorumlar beni daha da bir sevindiriyor fecir hanım:)

Umarım tekrar İstanbul'a gelip Eminönü'ne gittiğinizde faydalı olur bu bilgiler, teşekkürler ziyaret ve yorumunuz için
MODAVESAİRE dedi ki...
hep gitmek istediğim yerler, sayende gitmiş kadar mesut oldum, paylaşımın için adıma teşekkürü borç bilirim:))) sevgiler..
Nalan Ünal dedi ki...
Yorumunla ben de sevindim:) çok teşekkürler modavesaire:)benden de sevgiler.
Adsız dedi ki...
eminönu cıvarında ucuz abiye ve elbise bulabılecegım yerlerle ilgili bir bilginiz var mı yardımcı olursanız sevinirim son iki gün kaldı mezuniyete
Nalan Ünal dedi ki...
Ahh keşke, keşke tam bilgim olsaydı ve sana yardımcı olabilseydim. Eminönü'ne hep hobi malzemeleri almak için gittiğimden hiç kıyafet tarzı ürün almadım. kıyafet tarzı ürünler mahmutpaşada satılıyor eğer yakınsan oraya bir git dolaş istersen.
deryadenizozlem dedi ki...
Ben girdiğim hobi sitelerinden İstanbul'daki hobi mağazaları hakkında bilgi almaya çalışıyor, listeler yapıyordum. Aslında sizin sitenizi epey zaman önce gördüm ama inceleyememiştim. Ama bugüne nasipmiş ve şok oldum diğer listeler çöpe gitti bile. Aradığım herşeyi ve heryeri elimle koymuş gibi bulacağım sayenizde. Bayram sonrası İstanbul'a gelme durumum var bir aksilik olmaz ise. Ve buraları sanırım talan edeceğim. Size çok teşekkür ediyorum, sağlıkla kalın.
ozlemkan
Nalan Ünal dedi ki...
Yazıların faydalı olacak olmasına çok sevindim sevgili deryadenizozlem. sevgiler yolluyorum:)
nmerve dedi ki...
merhabalar nalan hanım. biz elbise yapımı için püskül halinde kumaş arıyoruz. bilginiz var mı acaba?
Nalan Ünal dedi ki...
Merve Hanım, püsküllü kumaş özellikle satın aldığım bir ürün değil ama alacahamam caddesinde dikkatimi çekmişti, bir gidip bakın derim (istanbulda iseniz)
Esen Tunali dedi ki...
Merhaba,

Kanaviçe ve keçe işleri için de malzeme bulabilir miyim bu anlattığınız yerde?

Nalan Ünal dedi ki...
eminönü tüm hobi malzemelerinin cennetidir, keçe de bulursunuz kanaviçe malzemeleri de. Tek sorun oldukça geniş bir yer olması ve bir çok han olması. Nerede ne satılır bilmeden biraz daha fazla yorulursunuz ama buursunuz. esnaflardan yardım isteyin, Eminönü esnafı yardımseverdir mutlaka sizi yönlendirirler. Bu yazımı da çıktı alıp yanınıza alırsanız yardımı olur size. Eminönü ile ilgili diğer yazılarıma da göz atın.
Nida Gönül dedi ki...
Çok teşekkürler, hem bu yazınız hem de diğer Eminönü rehberleriniz çok güzel ve faydalı olmuş
Nalan Unal dedi ki...
Vakit ayırıp yorum yazma nezaketi gösterdiğiniz için ben teşekkür ederim Nida Hanım, sevgiler:)
PumpkinWings dedi ki...
Bir hafta sonra Istanbul'a gidecegim ve Eminonu'ne de gitmek istiyorum. Gercekten cok faydali bir yazi dizisi olmus. Ozellikle benim icin ^_^
Noblesse dedi ki...
İstanbul'u çok seven ama pek bilmeyen biri olarak bu yazı grubunu her an elimin altında olsun diye kopyalamış bi dosya oluşturmuştum.Biraz önce yazıların hepsini tekrar okudum keşke devamı olsa:))))
Nalan Ünal dedi ki...
Faydalı olabildiysem ne mutlu bana, aklımda bir kaç bölge daha var onlarla ilgili bir kaç yazı hazırlama planımm var.
Adsız dedi ki...
Gönülden -İstanbula yeni taşınmış olmama rağmen yazılarınızdan notlar çıkarıp çok faydalandığımı söyleyebilirim.Harcadığınız emek için ve en önemlisi bu bilgileri bizlerle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.Yazılarınızın devamını sabırsızlıkla bekliyorum sevgiler
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili Gönülden; yorum yazma nezaketi göstermeniz mutlu etti beni, ben teşekkür ederim
Özge Baylan dedi ki...
Emeğinize, yüreğinize sağlık... Gerçekten çok faydalı bir rehber oldu benim için. Paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Sevgiler...
Nalan Ünal dedi ki...
Çok sevindim Özge Hanım, sevgiler:)
nazlı ser dedi ki...
siz harikasınız ya, bende böyle bir yazı, harita arıyordum keşke 2 gün önce bulabilseydim daha iyi olacaktı :) ama şimdi görmem bile bir harika oldu. Sizi tebrik ediyorum Çok teşekkürler devamını bekliyoruz :)
fernoce dedi ki...
Eminönü ile ilgili postlarını büyük bir zevkle okudum keşke çok fazla olsaymış,ilerde öğreneceğim çok şey olacak sizden.Ayrıca bende blog yazmaya yeni başladım sizi de bekliyorum.
http://fernoce.blogspot.com.tr/
Nalan Ünal dedi ki...
sevgişli fernoce, aramıza hoş geldiniz:)
Gülşah Varol Osmanlı dedi ki...
Merhaba bir soru sormak istiyorum ama bilgisi olan varsa acil dönebilir mi? Yatak örtüsü için üzerine dantel olacakta monaray kumaş mi yoksa şanzelize kumaşı mı tavsiye edersiniz?
Nalan Ünal dedi ki...
Merhaba Gülşah Hanım, kullanım alanı açısından monaray da şanzelize de benzer kumaşlardır. Şahsi görüşüm monarayın daha estetik durduğu yönünde. Kolay gelsin:)
NarinCe Çeyiz dedi ki...
Nalan hanım çok güzel bir blog hazırlamışsınız. Faceden sayfanızı beğendim. Eminönündeki ürüğnlerle ilgili yardımcı olsanız harika olurdu
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkür ederim Narince çeyiz
Tuba Durmaz dedi ki...
Blogunuza bayıldım Nalan hanım...çok teşekkürler... Ben sabun yapmak istiyorum , bununla ilgili malzemeleri eminönü'nde nerede bulabilirim acaba yardımcı olur musunuz?
hobikeyif dedi ki...
Elinize, ayağınıza ve kaleminize sağlık. devamını da merakla bekliyorum. Yarın gideceğim o taraflara, internette arama yaparken karşılaştım bloğunuz ile..bu bilgiler yarın çok işim eyarayacak. teşekkürler
Nalan Ünal dedi ki...
Tuba Hanım,teşekkür ederim:) sabun malzemelerinden sabun bazı ve esansı için hasırcılar sokağı yakınındaki volkan kimyaya ve yine diğer bu tarz dükkanlara bakabilirsiniz. sabun kalıpları için pastacılık malzemeleri satan yerlere bakabilirsiniz.

Sevgili hobikeyf ziyaret ve yorumunuz için teşekkür ederim:)
Seynepçe dedi ki...
çok beğendim bu yazı dizisini, 6 yıldır istanbulda yaşamama rağmen hala öğrenememiştim eminönünü. bundan sonra gitmeden önce yazınıza bir tekrar göz atmayı düşünüyorum. sevgiler
Nalan Ünal dedi ki...
Çok sevindimm:)Ziyaret ve yorumunuz için çok teşekkürler sevgili Seynepçe
Gözde Yaşar Altunbaş dedi ki...
Nasıl faydalı oldu bu yazılarınız anlatamam, Çorludan Eminönü'ne gideceğim kime sorsam ne hikmetse kimse bilmiyor nerede ne satılır.. Kendi adıma çok teşekkür ederim, sevgiler
Nalan Ünal dedi ki...
Benden de kocaman sevgiler size Gözde Hanım, keyifli alışverişler
linkwithin