02 Şubat 2012

Aplikeli Bebek Nevresim Takımı Diktim

Mefruşat kursunda ilk yarı dönemi tamamladık. Dikiş makinesinin başına oturmamış birisi olarak başlamıştım kursa ve koca sınıfta dikiş dikmeyi bilmeyen tek kişi bendim:) Arkadaşlarımdan yardım ala ala, yapa söke derken eh işte bir parça öğrendim diyebilirim ama hala eksiğim var.

Kumaşlarımızı ölçtük, kestik  ve diktik. Nevresimin ve yastığın uç kısımlarına aplikede kullandığım kumaştan biye uygulaması yaptık.

nevresim takimi

Bebek nevresiminin üst kısmına aplike uyguladım. Aplike yapacağım deseni kumaşın üzerine çizdikten sonra kenarlarında yarımşar santim fazlalık kalacak şekilde kestim. Düzgün bir görünüm elde edebilmek için kumaşın arka kısmına yapışkan tela yapıştırdım. Kullandığım kumaşa uygun nakış ipi ile kenar çizgileri ve desenin gerekli yerlerine sap işi tekniği uyguladım. Fazlalık olarak bıraktığım kumaşları, sap işi ile döndüğüm kenar çizgilerinin tam kenarından arka tarafa doğru kıvırıp teğelledim. Ütüledikten sonra, aplikeyi yerleştireceğim bölümün üzerine koyup bu kez nevresimin üzerine teğel yaptım. Hazırladığım deseni, sap işinde kullandığım renkteki nakış ipiyle sap işlerinin arasından batarak nevresim kumaşına sabitledim.

Aplike bebek arabasının tekerlek bölümün üzerinde gördüğünüz iri düğmeleri nevresimin açma kapama bölümü için almıştım ama tekerlek olarak da hoş olacağını düşündüm ve o bölüme dikmeye karar verdim. Nevresim için ise aplikede kullandığım kumaştan düğme bastırdım ve onları kullandım.

nevresim takimi

aplike

Ve işte gördüğünüz gibi bir erkek bebek nevresimi çıkmış oldu ortaya.


pattern for applique
Aplike deseni olarak yukarıdaki deseni kullandım ama bebeğin ayak bölümlerini çalışmak biraz oyalayıcı oldu. Siz de benzer bir çalışma yapmak isterseniz aşağıdaki deseni daha rahat çalışırsınız düşüncesiyle onu da paylaşmak istedim.
pattern for applique

68 yorum :

sema dedi ki...
bende dikiş öğrenmek istiyorum :(

bu arada çok güzel olmuş elinize sağlık.
serap dedi ki...
Ne kadar güzel olmuş bende kız bebek için yapacaktım bir türlü model kararı verememiştim
Çok teşekkürler ellerine sağlık
PANDORA ARTé dedi ki...
ELLERİNE SAĞLIK. ÇOK GÜZEL OLMUŞ,
SEVGİLERLE
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkür ederim Sema:) Neden olmasın? Sadece bir adım lazım.
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkür ederim Serap abla:)
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkürler Pandora Arte:)
HoBiHuZuR dedi ki...
harika olmuş hele o düğmelere bayıldım..acemilik kalmamış ablacım ellerine emeğine sağlık..Sevgiler..
Elisi Defteri dedi ki...
Çok güzel olmuş, elinize sağlık.
hafsamm dedi ki...
çok güzel olmuş keşke bebeğin ayaklarını farklı bir kumaşla çalışsaydınız bebeğin ayakları olduğu daha çok göze çarpardı...
bende bebek battaniyesi düşünüyordum aplikeli bu modelleri listeme aldım..
Nalan Ünal dedi ki...
sağol hobihuzurcum:) benden de kocaman sevgiler sana:)
Nalan Ünal dedi ki...
Sağol elisi defteri:)
Nalan Ünal dedi ki...
teşekkür ederim:) bu benim ilk aplike çalışmamdı, ilk çalışma için birden fazla renkte çalışmaya ürktüm
emelden.blogspot.com dedi ki...
Hiç de acemi işi gibi değil doğrusu, çok beğendim.Ellerine sağlık.
Hobby Dünyası dedi ki...
Ellerinize sağlık çok güzel olmuş.Hiç kimse anne karnında dikiş öğrenmiyor.Sadece sabır ve inat işidir dikiş ...Olmuyor deyip vazgeçmemek inatla devam etmek gerekiyor.Pratik yaptıkça geliştiriyor kendinize göre yöntemlere sahip oluyorsunuz...Çok temiz bir iş çıkarmışsınız...Tebrik ederim..
Nalan Ünal dedi ki...
Çok teşekkürler sevgili emel:)
Nalan Ünal dedi ki...
Fazlaca sabırlıyımdır, inşallah iyice öğrenirim. Çok teşekkür ederim güzel ve yüreklendirici yorumunuz için:)
Noblesse dedi ki...
harika olmuş, süper, ellerine, emeklerine sağlık.
Tasarıbell dedi ki...
çok güzel.. harikulade olmuş.. ellerinize sağlık Nalan Hanım :))
Nalan Ünal dedi ki...
Noblesse'cim, senden bu yorumu duymak ne güzel, çok sevindirdin beni.:)
Nalan Ünal dedi ki...
Çok teşekkür ederim sevgili tasarıbell:)
Aslı dedi ki...
Nalan ellerine saglık. Seçtigin kumaşıda, dikişinide, aplikeyide çok begendim. Hele o dügmelere bayıldım :)
Nalan Ünal dedi ki...
Aslım pek sever düğmeleri bilirim:) Sağol Aslım sağol canım benim.
okuyan dedi ki...
Dikişten zerre anlamayan biriyim:) Kursa gitmiş olsam da sanırım böyle güzel beceremezdim. Ellerine sağlık. Nasıl da hoş olmuş.
Sevgilerimle.
Dodo dedi ki...
Hiç de acemi işi gibi değil.İlk işin buysa... İyice öğrenince neler yaparsın kimbilir.Ellerine sağlık.İşçiliğin de çok temiz .Kocaman sevgiler
zeynep bayram dedi ki...
ellerine sağlık canım,harika iş çıkarmışsın....bende bi becerebilsem ne planlarım var.
fiamma dedi ki...
Harika bir çalışma olmuş hele ki daha yeni öğrenen biri için çok temiz bir çalışma yapmşsın. ellerine sağlık.Özellikle biyeleri falan çok düzgün...
halime dedi ki...
ellerine sağlık çok hoş olmuş...
MARİFETLİ PERİ dedi ki...
On parmakta on marifet... Maşallah sana, ne diyeyim. Yine harikalar yaratmışsın. Ellerine sağlık.
Annem hep söylenir bana, bir dikiş kursuna gitseydin diye:)
Sevgiler canım.
Nalan Ünal dedi ki...
O güzelim tığ işlerini yapan dikişi de en az benim kadar yapar. sağol okuyan'cım:)
Nalan Ünal dedi ki...
Sağol Zeynep'cim. :)
Nalan Ünal dedi ki...
Beğenmene çok sevindim, biyelerim şımarsın biraz:) Çok teşekkür ederim.
Nalan Ünal dedi ki...
Halime'cim, çok teşekkürler.:)
Nalan Ünal dedi ki...
Sağol Serap'çım. Annem de bana hep söylenirdi ben de "yok daha neler dikiş ve ben?" derdim ona. Şimdi yaptıklarımı görünce keyiften dört köşe oluyor, ben de fare yakalamış kedi misali ne yapsam hemen koşa koşa anneme götürüyorum.
Nalan Ünal dedi ki...
Dodo'cum gelmişş:) Çok sağol, benden de kocaman sevgiler sana:)
Cihan dedi ki...
tertemiz vede cok guzel bir calisma olmus
sevgili nalan ellerine saglik
benimbahcemede beklerim
ecerce dedi ki...
ne kadar güzel olmuş, ellerinize sağlık:)
aydinbas dedi ki...
Nalan Hanım, okurken gözüm korktu, ne zahmetli imiş, maşallah çok da iyi kotarmışsınız, tekerlek-düğme fikri çok güzel ve isabetli olmuş, çünki kumaş kaplı düğmeler de açma kapama için daha zarif ve şık duruyor.

Tekrar ellerinize sağlık,
Kutlu Nebî'nin gelişi mübarek olsun, dualaşalım,

Sevgiler!
Nalan Ünal dedi ki...
çok teşekkür ederim:)
Nalan Ünal dedi ki...
Sağol ecerce, çok teşekkürler:)
Nalan Ünal dedi ki...
Sağol aydinbaş, senin ve hepimizin mevlid kandili mübarek olsun. Allah dualarımızı kabul eder inşallah.
banurose dedi ki...
harika olmuş eline sağlık
Mehtap Kaya dedi ki...
çok temiz ve çok güzel çalışılmış çok beğendim elinize sağlık
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkürler banu:)
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkürler Mehtap:)
Nergiz GP dedi ki...
Harika yapmışsınız çok beğendim elinize sağlık.
hobi mutfağım dedi ki...
Çoook temiz iş. Şahane olmuş. Elleriniz dert görmesin. Çok seviyorum şu aplikeyi birde becerebilsem. Sizden öğreneceğim çok şeyler var. Sevgilerimle
anne eli gibi dedi ki...
çok cici olmuş emeğine sağlık..
iyi haftalar..
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkür ederim Nergiz:)
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkürler hobi mutfağım. Kesinlikle ve rahatlıkla yaparsınız:) Benden de sevgiler.
Nalan Ünal dedi ki...
Çok teşekkürler anne eli gibi:)
Ahu dedi ki...
Merhaba. Çok beğendim.
bahar006 dedi ki...
Canım terimler bana fazlasıyla yabancı ama görüntü süper, ellerine sağlık, çok güzel olmuş:)
ANG dedi ki...
Bebeklere yapılan her şey bebekler kadar sevimli oluyor. Bu da çok sevimli olmuş, çok ince çalışmışsınız, aplike yapmak o kadar kolay iş değil, iyi bir makine ve becerikli bir el gerekiyor, ellerinize sağlık...
Nalan Ünal dedi ki...
Çok teşekkürler Ahu:)
Nalan Ünal dedi ki...
Sağol Bahar'ımm:)
Nalan Ünal dedi ki...
Çok teşekkürler Ang, bu aplikeyi elde yaptım, makinede olsaydı yapamazdım:)
GÖNÜL dedi ki...
çok şeker olmuş ellerine sağlık
mavi dedi ki...
56 yorum inanmıyorum yani yorumlara inanıyorumda ben bu güzel pikeyi nasıl görmedim ona inamıyorum nalan ablacımmmm toruna sakla bunu koy çeyize çoooooooookkk güzel olmuş inan ki eline saglık
Nalan Ünal dedi ki...
Çok teşekkürler:)
Nalan Ünal dedi ki...
Sağol mavimm:)kızım ve yeğenlerimden hangisinden ilk erkek bebek gelirse ona gitmek üzere beklemeye aldım bu nevresimi. Epey bir yıl bekleyecek demektir:)
mutludesign.blogspot.com dedi ki...
Çok güzel olmuş ellerinize ve emeğinize sağlık..Bende sizi benim bloguma davet ediyorum henüz yeniyim..Mutluluklarla dolu nice hobiler dilerim..Kolay gelsin..

mutludesign.blogspot.com 'dan sevgiler
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkür ederim Mutlu. Yeni bloğun hayırlı olsun hemen ziyaret ediyorum.
ahestebeste dedi ki...
Amanın, bu ne şirin bir şey, e kırlenti nerede bunun, ya da diğer parçaları?Onları da görmek isterdim.Tekerleklerdeki düğmelerle pötikareli düğmelere bayıldım.Ellerin dert görmesin, kısmetle dolsun.
Nalan Ünal dedi ki...
Sağol ahestebeste.Tembellik edip kırlente aplike yapmadım. Çarşafı da düz dikildiği için yazıya eklenmeye hak kazanamadılar:)
MONICA LIVAS dedi ki...
Çok güzel olmuş! Bebek arabası aplikesine ve düğmeden tekerleklere bayıldım!
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkür ederim Monica:)
Adsız dedi ki...
Ben de torunum için model ariyordum.inşallah sizin gibi dikebilirim:-) çok güzel olmuş elinize sağlik:-)
Nalan Ünal dedi ki...
Çok teşekkürler, torununuza ve size sevgiler:)
linkwithin