Mefruşat Kursunda Çeyiz Takımı Yaptık

Mefruşat kursu çalışmalarımızdan biri de gelin veya damat bohçaları için hazırladığımız çeyiz takımıydı. Kese, havlu, seccade ve bohça kabı olmak üzere toplam dört parçadan oluşuyor.
Modern ceyiz takimlari
Nasıl mı yaptım? Kumaş olarak "şanzelize" adı verilen satenimsi bir kumaş kullandım. Kırık beyaz bir renk seçtim, aynı renkte güpür ve incilerle süsledim. Güpürü ve top haldeki inciyi Eminönü alışveriş rehberi (4) başlıklı yazımda bahsettiğim Alacahamam caddesinden almıştım. İnsanın aklını karıştıracak öyle çeşitli güpürler vardı ki seçerken epey zorlanmıştım.
ceyizlik seccade
Seccade, şanzelize, elyaf ve arka yüzünde kullanılan astarla birlikte toplam üç kattan oluşuyor. Her üç parça da 120x80 cm olarak eşit ölçülerde kesildi. Güpürü simetrik bir şekilde şanzelize kumaşın üzerine yerleştirip önce teğelledim sonra da hayalet iple elde diktim. Üzerine güpür mone edilen şanzelize kumaş, elyaf ve astarı da dikiş makinesinde birleştirdim.. En son aşama da kenar bölümlerine monte edilen incilerdi. Onlar da yine hayalet iple elde dikildi.
ceyizlik bohca kabi
ceyizlik bohca kabi
Bohça kabı yapımı daha kolaydı. Kumaştan 110 x 110 cm ölçüsünde bir kare kestikten sonra köşe ve kenarlarını kıvırıp dikiş makinesinde diktim. Aynı güpür ve incilerle süsledim.
güpür
Ben yaparken keyif alarak çalıştım şimdi ise ayrı bir keyif zamanı, sizin görüşlerinize sunuyorum, bakalım beğenecek misiniz?

Etiketler: