04 Mart 2012

Hediyelikçiler Cenneti Şark Han

Eminönü'ne gidip de Şark Han'a uğramadan dönmek olmaz. Burası, piyasadaki mağazalarda gördüğümüz hediyelik ürünlerin çoğunun toptan ve perakende satış yeri. Mercan yokuşu bölgesinde bulunan tarihi Şark han toplam 6 kattan oluşuyor ve her kattaki dükkanları tek tek gezmeyi hedefliyorsanız bolca zamana ihtiyacınız olacak demektir. Dükkanların çoğunun vitrini pazar tezgahlarını andıran tarzda olsa da hediyelik eşya dışında bile aradığınız bir çok ürünü piyasaya oranla çok daha ucuza bulabileceğiniz bir yer burası.

Şark Han öncelikli olarak toptan satışa hitap ediyor ama perakende olarak alışveriş yapmak da mümkün. Tanesini 10 liraya alacağınız bir ürünü 10'lu paketlerde yarı fiyatına alabilme ihtimalini de unutmamak gerek. Pazarlık konusu burada da geçerli ama bir tane ürün satın alacaksanız hiç teklif etmeyin derim:)

Eminönü'ndeki birçok dükkanda olduğu gibi kredi kartı ile ödeme kabul edilmediği için mutlaka nakit para ile gitmenizi tavsiye ederim. Piyasaya oranla çok daha hesaplı olarak alışveriş yapabileceğiniz bir yer olsa da dükkanlar arasında fiyat farkları olabiliyor bu nedenle önce gezmek sonra alışveriş yapmak en mantıklı karar.

Hadi şimdi hep birlikte ufak bir gezintiye çıkalım.

Hediyelikçiler çarşısı eminönü şark han

Şark Han'ın biri Tahtakale'ye uzanan diğeri yukarıda kalan 2 kapısı var. Üst giriş kapısının hemen karşısındaki bir çiçekçinin vitrininden bu kare. Şark Han'a üst kapıdan girerseniz bu dükkanı fark etmemeniz mümkün değil. İçeride satılan çiçeklerden daha ziyade dekoratif amaçlı bu büyük boy polyester objeler ilgimi çekti. Öyle ilgimi çekmiş ki epey bir süre ayrılamadım oradan ama sırada gezilecek bir çok dükkan var Şark Han'a giriyoruz.

zuccaciye malzemeleri


zuccaciye malzemeleri


tepsi

Çeşit çeşit baharatlık takımları, tabaklar, tepsiler, cam eşyalar kısaca zücaciye malzemeleri, dükkandan taşıp hanın koridorundaki masalara dizilmiş. Hiç ihtiyacınız olmayan bir ürünü bile alma isteği duyabilirsiniz. Ama dikkat! Günün sonunda ellerinizdeki poşetlerin ağırlığı sizi oldukça zora sokacak zaten. Han çıkışında epey yolu yürümek zorunda kalacağınızı da unutmayın. Arabayla geldiyseniz otopark oldukça uzak mesafede, toplu taşıma araçları ile geldiyseniz onlar için de yürüyeceksiniz.


deniz kabuklari

istiridye

Burası Şark Han'ın en üst katında bulunan, deniz altından çıkarılan deniz kabuklarının satıldığı görünürde ufacık ama incelemek için zaman harcayacağınız bir dükkan. Birbirinden güzel sedefler,  yıldızlar, istiridye kabukları ve kurutulmuş deniz altı bitkileri göz alıyor. Bu istiridye kabuğunu görünce, küçücük bir  kum tanesinin inciye dönüşümü takılıyor aklıma. Ne muazzam bir değişim sürecidir değil mi? Neyse, neredeydik biz? Evet Şark Han'ı gezmeye devam ediyoruz:) İşte Şark han böyle bir han, insanı hem ürünlerle hem de düşüncelerle sürüklüyor.

hediyelik esyalar


hediyelik esyalar


cazci kardesler

Cazcı kardeşlerin üçlü takımı 20 liraydı.

biblo


biblo


tik agacindan sandalye

Şark Han'da bulunan dükkanlar arasında en beğendiğimi en sona sakladım. Burası Özge Hediyelik isimli bir dükkan. Çoğu Endonezya'dan ithal edilen el yapımı ağaç oyma ürünlerin cazibesine kapılmamak mümkün değil burada. Ahşap oyma eşyalar, masklar, kızıl derili temalı objeler, insan-hayvan figürleri, gemi-uçak figürleri, fil figürleri gibi daha bir çok farklı çeşit sizi o büyülü ortama çekecektir.
Fotoğrafta görünen el yapımı oyma sandalyenin fiyatı 160 lira.

mask


Farklı çeşitlerdeki maskların adeti 10 lira.

masif sehpa

Tamamen el işçiliği ile yapılan bu sehpalara ne demeli? Fiyatı 120 lira.

konficyus

Tüm yaşamı boyunca adalet ve aklın egemenliğini kurmaya çalışan ünlü Çinli filozof Konfüçyus temalı ahşap obje ile gezimizin sonuna geldik.

Eminönü alışveriş durakları ile ilgili diğer yazılarımı okumak isterseniz;

Bebek, nikah, sünnet şekeri malzemeleri nerede satılır? Eminönü Alışveriş Rehberi (1)
Pastacılık malzemeleri nerede satılır? Eminönü Alışveriş Rehberi (2)
Ahşap boyama ve takı tasarım malzemeleri nerede satılır?Eminönü Alışveriş Rehberi (3)
Dikiş malzemeleri nerede satılır? Eminönü Alışveriş Rehberi (4) 

63 yorum :

Nuraycatasarimlar dedi ki...
Benim için cennet gibi bir yermiş,İstanbula gittiğimde ilk işim iki üç gün buraları gezmek olacak yetermi bilmiyorumda :))) çok severim böyle yerleri paylaşım için çok teşekkürler sevgili Nalan:)
Nalan Ünal dedi ki...
Sağol Nuray:)Tamamını gezmen zor olsa da 2-3 gün fena bir süre değil. Sabah erken saatlerde gider akşama kadar keyfini çıkarır, en bilinen hanları gezebilirsin.
fiamma dedi ki...
Nalancığım sen benim belgesel gözüm gibi oldun vallahi teşekkürler, geçenlerde Şark hanın kapısından hızlı bir geçiş yaptım ama içine girecek vakti bulamadım ne iyi oldu böyle bir yazı anlatamam çok özlemişim meğer şu günler uzasa da bir yol alsam:))Sandalyeleri ben de çok beğendim. Yerin müsait olacak şöyle kapalı bir balkon bile olabilir alacaksın onları ya da antren geniş olacak bir tane koyacaksın o sandalyelerden.
Nalan Ünal dedi ki...
Ben teşekkür ederim fiamma'cım, mutlu ettin beni:)

Sandalyeleri ben de antre için düşünmüştüm ama taşıma derdi tereddütte bırakmıştı beni.
Ayşece hobi dedi ki...
Merhaba Nalan hanım, sizi takip ediyorum. şark hanı bana gezdirdiğiz için size çok teşekkür ediyorum.Bende oradan 2 yıl önce el oyma sandelyeden çok beğenerek aldım. Evimin giriş holune koydum. evime her gelen çok beğeniyor ve ilginç buluyor. Tekrar gittiğiniz de bizimle paylaşırsanız çok sevinirim,

Sevgiler.
Nalan Ünal dedi ki...
Siz daha önceden keşfedip evinize almışsınız bile, eminim ki çok güzel durmuştur. Ziyaretiniz için teşekkürler Ayşe hanım:)
Mehtap Kaya dedi ki...
Merhaba Eminönü benimde melzeme almak için çok sık gittiğim biryer,ayrıca dokusu ,binaları canlılığıyla bana avm lerden daha sıcak geliyor belki bir gün karşılaşırız sevgiler.
serap dedi ki...
Sevgili Nalan bu Perşembe bende oradaydım gerçektende zaman ayrılması gereken bir yer Tabi bunu Maaş aldığımız günlere de ayarlamamız:)
Sevgiler
Nalan Ünal dedi ki...
Ne güzel olurdu:)Benden de sevgiler Mehtap hanım
Nalan Ünal dedi ki...
Orada karşılaşabilme ihtimalim olan kimler varmış kimler. Serap ablacım Eminönü sadece gezmek için bile keyif, bence maaşa denk getirmek biraz tehlikeli, ne kadar çok para o kadar harcama ki bu harcamanın büyük bir bölümü görüp dayanamayıp alınanlara ait oluyor. ben artık akıllandım, liste yapıp gidiyorum:)
Banuca dedi ki...
Ay Nalaaaan... Ne güzel şeyler var oralarda, ben bir kamyonet ve bir aylık , hatta iki aylık emekli maaşımı alıp gelmeliyim oralara :)
Bir zamanlar Tahtakaleyi, kürkçü hanı talan ederdim, bir yüklenirdim, bir yüklenirdimki :))
Nalan Ünal dedi ki...
Nasıl talan etiğini tahmin edebiliyorum Banu abla:) Neyse allahtan çok yakın değilsin yoksa maaşının sadece adı kalacak:)
Aslı dedi ki...
Bu paylaşımların benim için gerçekten çok iyi oluyor. Çok tskler.

Yakın zamanda iyi bir alışverişe çıkmamız lazım oraya biliyorsun..
Nalan Ünal dedi ki...
Senin için Kağıthane'deki euroflora'yı şiddetle öneriyorum Aslı'cım. Aaaaa sahi en iyisi ben oraya da gidip bir yazı hazırlayayım:)
Banuca dedi ki...
O nedenle uzak duruyorum ya İstanbuldan, buranın pazarları, bi milyoncularıyla idare ediyorum :))
Nalan Ünal dedi ki...
işte o pazar ve bir milyoncularda satılan her şey şark handan alınıyor. bir milyoncu mu açsak ne?bu dükkanların çoğu zevksiz işletmecilerin elinde.

Bu arada Banu ablacım orada bulamadığın şeyler olursa bana haber ver alıp yollarım ben sana.
pempe gönlüm sende dedi ki...
şarkhan eminönünde vazgeçilmezimdir benim:) etrafımdaki herkese bayıla bayıla anlatırım, gitmelerini söylerim:)
Nalan Ünal dedi ki...
Eminönü severler bu başlık altında yavaş yavaş buluyor:) Sağol pembe gönlüm sende:)
Cihan dedi ki...
sevgili nalannnnn
beni cok eskilere goturdunn
10 seneye yakin cocuklarimin unuversite zamani ,besiktasta oturdum
herhafta eminonune gider,tahtakaleyi uzun uzun dolasirdim
ozlemisim ,onu anladim...
paylastigin icin tesekkurler
herseye bayildim:))))
Nalan Ünal dedi ki...
Cihan ablacım sen de bizdensin anlaşıldı. O uzun uzun dolaşmaları ancak oradan keyif alanlar yapabiliyor.
neslininatölyesi.blogspot.com dedi ki...
nalan hanım, mükemmelsiniz tek kelimeyle, sizin gözlerinizden kendimi görüyorum her paylaşımınızda teşekkür ederim post için gerçekten çok hoşuma gitti. tekrar tekrar gitmek istediğim yerlerden biridir burası :)
Nalan Ünal dedi ki...
Çok teşekkür ederim Nesli, benimle aynı zevke sahip birisini bulmuşum bırakmam onu:) Zor buluyorum da:)
Gülsen dedi ki...
Gerekli tanıtımları yaptım her zaman ki gibi:))
amaaaa eğer beni götürmezsen Nalan, blogger yetkilisine mektup yazıp bu blog sahibi bizi tüketime zorluyor deyip bloğun kapatılmasını talep edicem ni ha ha ha
Gökçe dedi ki...
Aslında çok sevdiğim yerlerdendir ŞarkHan ama orası bende baya bi başağrısı ve baş dönmesi yapıyor, girer girmez eşyaların yoğunluğundan başım dönüyor bişiler oluyor.=)
Cazcı kardeşlere ve el yapımı ağaç oyma sandalyelere bayıldım, fiyatları da baya uygun. Bu paylaşımlarınız benim çin bir hayli faydalı oluyor, kafamı toplayıp en sağlam bi zamanımda tekrar gidip gözümden kaçan dükkanlara giricem. Şevk uyandırıyosunuz ben de Nalan Hanım =)

Görüşmek üzere
Gökçe dedi ki...
Buarada Şark Han'ın karşısındaki dekoratif yapma çiçek satan dükkanı da bilirsiniz illaki, oraya bayıldığımı belirtmek isterim, gitmeyenlere de tavsiye olunur. Gözünüz gönlünüz hep açık olsun=) ..
Tekrar sevgiler..
Banuca dedi ki...
Nalancııım, çok teşekkürler, birşey olursa söylerim tabii :)
Ben şirin biblolara hiç dayanamıyorum, bir de hepsi gözümün önünde olacak, düşün artık evin halini, ama şark hana gelsem gene alırııım :))
Nalan Ünal dedi ki...
Gülme öyle testeredeki Dr. Hannibal gibi, içim bir tuhaf oldu.

Bir daha ki yazımda mutfak masrafından kısma yöntemleri ve kumbara yapımı konularını işleyip olayı dengeleyebilirim Gülsen. Sonra da birlikte Eminönü'ne gideriz hıı? Anlaştık mı?
Nalan Ünal dedi ki...
Ahh ahh o dükkan müthiş, ben de bayılıyorum oraya. İlk fotoğraf o dükkanın vitrininden.

Benden de sana kocaman sevgiler olsun Gökçe'cim, sen de sağol.
gulsah dedi ki...
Şark Han müdavimi olarak bayılıyorum oraya... :))))
Resimlerdeki objeler bile heyecanlandırıyor beni.. :)))
İyi akşamlar.
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili Gülsah, Şark Han sevenler isimli bir gurup mu açsak ne (!):)

Teşekkür ederim ziyaret ve yorumun için, sana da iyi akşamlar diliyorum:)
ahestebeste dedi ki...
Nalan, ne güzel, ne şipşirin şeyler bunlar.Yazın da öyle.Sayende oraları gezdim, hayal kurdum, alışveriş bile yaptım ayol:)Ellerine sağlık.Ne güzel anlatmışsın, verdiğin ipuçları için sağol,çok faydalı bilgiler bence.Sevgilerimle..
Nalan Ünal dedi ki...
Sağol ahestebeste:)Yorumlar en az oraları gezmek kadar keyif verdi bana. Bu arada yeni bloğun hayırlı olsun, nice keyifli paylaşımlar:)
sonsuz dekorasyon dedi ki...
burayı keşfetmemiştim iyi oldu paylaştığınız..
Gülsüm GÜVEN TUNCER dedi ki...
Ama ama.. bunlar çok güzel. Yaa. Ben Bursa'dayım. Nasıl özendim. İstanbul yakın gibi görünse de gidiş geliş çok yorucu ve masraflı. Yani ancak bir başka nedenle gidersem, bir de eminönüne uğrayabilirim. O da belki.. Çok özendim ama ya.. Ne yapıp edip gitmeliyim oralara.
ehlikeyf dedi ki...
Elinize kaleminize fotoğraf makinenize sağlık :)
Ben bu pasajı bu yıl bir tanıdığımın beni elimden tutup götürmesiyle keşfettim. Üç gün boyunca sabah gittim akşam eve zor yetiştim, ama yetmedi yine de. Gezdim, bakındım, hiç ihtiyacım olmayan bir sürü şey aldım ama aklım orada kaldı. Ama ben şu "Euroflora"yı da çok merak ediyorum.
kardeşler-nikahşekeri dedi ki...
Sevgili Nalan hanım güzel yazınız için çok teşekkürler..İstanbul Eminönü'ne 10 yıl önce annemle alışveriş yapmak için çok sık giderdik..Bizim uğrak yerlerimiz giysi ve iç çamaşırı satan hanlardı..Annem hala fırsatı oldukça gider..Oranın tadını alan vazgeçemiyor herhalde:) sizin yazılarınızla gidipte önünden teğet geçtiğimiz bir çok han olduğunu farkettim..Ve yaz planlarım arasında İstanbul Eminönü gezisinide ilave ettim.Sevgilerimle:)
Nalan Ünal dedi ki...
sevgili sonsuzdekorasyon, ufacık da olsa faydalı olabildiysem yazım amacına ulaşmış demektir, ziyaretin için teşekkür ederim.:)
Nalan Ünal dedi ki...
Gülsüm hanım, olur da İstanbul'a işiniz düşerse uğrarsınız. Yok olmadı işiniz düşmedi ve oralardan bir şeylere ihtiyacınız oldu, bana söyleyin ben alıp kargoyla yollarım size. Tabii işin keyif kısmını ne yazık ki kargolayamam o ayrı:)Ne yapıp ne edip siz bir gün gelin buralara:)
Gülsen dedi ki...
:))) uygundur cicim
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili ehlikeyf, tam 3 gün? Tamam tamam, yok aslında birbirimizden farkımız anlaşıldı:)
Euroflora, Şark handaki gibi ayrı ayrı dükkanlardan değil büyük bir marketten oluşuyor. Satılan ürünler Şarkhan'a oranla daha üst kalite ve fiyatlar piyasaya oranla hesaplı. Sanırım yeni rotam oraya doğru olacak.
Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...
Çok yararlı bir yazı olmuş Nalan Hanım. İstanbul`u az biraz bilirim ama buraları hiç bilmiyorum.
Fotoğrafları da görünce hemen İstanbul`a gidesim geldi:))
Çok teşekkürler, notumu aldım...
MARİFETANE (Elif Hatice) dedi ki...
Banu abla da görünce gelip diğer resimleride görmek istedim.harika şeyler varmış bayıldım hepsine özellikle sehpalara..
Saadet dedi ki...
birisinden duymuştum burayı.. şimdi görseller ile birleşince iyiden iyiye gitmek istedim :)
Nalan Ünal dedi ki...
İç çamaşırcıların ve çorapçıların merkezi Yeşildirek tabir adılan bölge, benim annem de pek sever orayı. Şark han'a gittiğimiz gün yeşildireğe de uğradık ama orada çektiğim fotoğraflar pek iyi çıkmadığı için hiç o konuya girmedim yazımda. Yazıyı beğenmene çok sevindim, benden de sevgiler sana:)
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili Semi'nin mutlu elleri, çok teşekkür ederim ilgin ve ziyaretin için.:)
Nalan Ünal dedi ki...
Banu ablacım sağolsun linki paylaşmış.
Ziyaretin için çok teşekkür ederim Marifetane:)
Nalan Ünal dedi ki...
Ziyaretin için teşekkürler Saadet:)
AsOrTiK dedi ki...
harikasın nalancım, senin bu yazılarını okuyup, sanal olarak gezindikten hemen sonra, çıkıp istanbula gidesim var:)) tüm bu dükkanları, hanları karış karış dolaşmak elimi kolumu doldurmak (olsun taşırım ben) istiyorum... teşekkürler...
sevgiler
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili asortik, eller kollar doluyor hatta ufak bir kamyonet mi lazım ne (!):) Yok tamam biraz fazla abarttım ama gerçekten alınanları taşımak zor oluyor. Sağol ziyaretin için.
Metin ATALAR dedi ki...
İnsan orada ne alacağını şaşırır. Kaybolur gideriz. Bizim buralarda böyle bir yerin olmadığına hem üzüldüm, hem sevindim :)Teşekkürler paylaşım için...
Nalan Ünal dedi ki...
:) Ziyaretiniz için teşekkür ederim Metin bey.
mavii dedi ki...
ayy ben kaç gündür bu postu okuycam bi türlü fırsatım olmadı sonunda bakabildim cnm ablacım seninle eminönünü gezmek şart oldu inan:))
ben bu güzelikleri görmedim :( kuşlara bak yaa ne kadar dı ablacım??
bu arada izleci gadetin varmış niye panik yaptın ki:P
Nalan Ünal dedi ki...
Daha bugün okudun öyle mi? Nerde benim terliğim? Eğ kafanı!


Mavicim, kuşların fiyatını kesin sormuşumdur ama hatırlayamadım. En fazla 10 lira civarındadır.
Ece Aymer dedi ki...
Ne güzel rehberlik ediyorsunuz.. Hepsini tek tek okudum, hele resimler şahane...Şimdi İstanbul'da olmak vardı... ŞarkHan'a gidip, o tavuklu tabaklardan almak vardı.. Ahh Nalan hanım, ne yapacağız şimdi Ankara'larda? Tüm bu güzellikler için çok teşekkür ederiz.
hobi mutfağım dedi ki...
Nalan ahanımcımm sizin şu meşhur eminönü gezilerinizi okumak bana acayip keyif veriyor. Çoook mübtelası olduğum istanbulu bana tekrar tekrar hatırlatıp oraya gelme isteğimi dahada alevlendiriyorsunuz.:))Bu gidişte yakın bir zamanda orda olabilirim inşallah. paylaşımlarınız için çook teşekkürler sevgilerimle...
Nalan Ünal dedi ki...
Ece hanım, evet ne yapacaksınız Ankara'larda? Siz en iyisi bir an evvel İstanbul'a gelin, umutla beklediğimiz şubenizi açın biz de mutlu olalım siz de:)

Ziyaretiniz ve yorumunuz mutlu etti beni teşekkür ederim.:)
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili hobi mutfağım, benden de size kocaman sevgiler olsun:)
deryadenizozlem dedi ki...
Ben de yakında 1 haftalığına İstanbul'a geliyorum. Eminönü, tahtakale tanıtımlarınızdan çok yararlandım, sanırım oraları kolay bulurum. Bir yere daha ihtiyacım var. Yarı değerli taşlardan da satın almak istiyorum ama nereden bulacağım, uygun fiyatlı bulabilir miyim? İnternetten satın aldım fakat çok pahalıya geliyor. Yerinden almak daha ucuz olur diye düşünüyorum. Yardımcı olrsanız çok sevinirim.
ozlemkan
Nalan Ünal dedi ki...
Yazımdan faydalanmış olmanıza çok sevindim, bu tip geri dönüşler beni çok sevindiriyor.
Yarı değerli taşlar için Kapalıçarşı'da bulunan Bedesten çarşısına bir uğrayın derim ama mutlaka pazarlık yapmayı da ihmal etmeyin. Sevgiler:)
Peşkir dedi ki...
Gerçekten gezmiş kadar oldum.Çok teşekkürler :)
Nalan Ünal dedi ki...
Çok sevindim peşkir:)
eratasarim2012@gmail.com dedi ki...
Ouyyy... Paylaşımlarınıza bayıldım... 2 gün sonra İstanbul da olacağım inşallah mutlaka gideceğim teşekkürler bu tanıtım için.
Nalan Unal dedi ki...
Çok daha fazlasını görüp keyifli bir gün geçireceğinizden hiç şüphem yok, teşekkür ederim ziyaretiniz için.
linkwithin