İkinci Ahşap Rölyef Panom

Ahşap Rölyef panom için seçtiğim resim, çok beğendiğim bir illustrator olan Mary Engelbreit'e ait. Çizimlerinde kullandığı yalın ve masalsı ifadeyi çok beğeniyorum.
mary engelbreit resmi rolyef calismasi
cross stitching pillow
Çalışmaya yastıklardan başladım. Yastıkları hamurla yapmak yerine, etamin üzerine işleme yaparak hazırladım. Kenarı için minyatür püskül yaptım. İşin bu kısmı en keyif aldığım aşamasıydı. Etamin işini zaten keyif alarak yapıyorum, işin içine minyatürlerini yapmak girince daha  eğlenceli hale geldi.
minyatur yumak
Sepetin içinde gözüken yumakları yapmak için nişasta ve tutkalla hazırladığım hamurdan minik toplar yaptım. Hamur henüz ıslakken üzerine ip sararak yumak görünümü vermeye çalıştım.

Kullandığım hamurun tarifine ulaşmak isterseniz, Dekupaj Hamuru başlıklı yazımı inceleyebilirsiniz.
mary engelbreit resmi rolyef calismasi
Kız figürünü oluşturmak için kartona kalıp çıkardım. Kağıt peçeteyi buruşturarak kalıbın üzerine yapıştırmak suretiyle, resimde görünen boyutu yakalamaya çalıştım. Nişasta ve tutkal ile hazırladığım hamuru merdaneyle açarak bir kaç ayrı kat şeklinde kartona yapıştırdım. Kol ve bacak bölümlerini elimde şekillendirdikten sonra monte ettim.

Sıra geldi figürümüzün yüz bölümüne. Figürün yüz bölümü için uygun ölçüde hazır kalıp kullandım. Hocamızda çeşitli boyutlarda yüz kalıpları olduğu için hazıra kaçıyoruz ama bu kalıpları evdeki bibloların yüz bölümlerinden hamurla hazırlamak mümkün. Hazırı varken hayatta denemem, zaten uflaya puflaya çalışıyorum.:) Kursta en çok kullandığım cümleler, "off ya yine olmadı", " ay ne zor iş bu", "yok yok yetenek lazım yetenek o da bende yok" şeklinde oluyor. Sınıfta benim dışımda herkes gayet keyifli çalışıyor, ben çok mızmızım çook!

Hazır kalıbın üzerine biraz pudra dökerek hamuru üzerine yapıştırıp sonra ayırarak yüzü oluşturdum. Arkasındaki boşluğu hamurla doldurarak başını oluşturmuş oldum ve onu da kalıba yapıştırıp başını biraz öne eğdim. Garibimin pek boynu bükük oldu ama kitap okuyacağı için elimiz mahkum eğdik. Yoksa dik tut başını derdim ben ona ama neyse.

Yap yap bitmiyor tabii. Sırada saçlar var. Kel olsa olmaz mı? Resimde ne görünüyorsa onu yapmamız lazım. Olmaz!. Mary'e öneri götürmek lazım keşke kel çizseymiş. Saçlar için merdaneyle hamur açtım. Açılan hamurdan saç yapmak yerine arasına maydanozlu peynir koyup poğaça yapma fikri daha cazip değil mi? Evet bence de ama biz saç yapacağız. Nakış makasıyla saç telleri görünümü verdiğimiz hamuru kalıba monte ettim.

O da ne? Resimde kitabı tutan bir el var. Hadi gel de çık işin içinden. Hayatta yapamam, hocamdan yardım talep ettim. 5-6 saniye içinde el hazır. Kızın elinde tutacağı kitabı da ince kartondan kesip eline tutuşturunca bu iş de bitmiş oldu.Yaşasın!
miniature
Sıra kasa içinde çalışmaya geldi. Camdan görünecek olan orman ve gökyüzü görünümü için kasanın arka bölümüne boyama yapıldı. Çerçeve, sedir ve sepet için ayrı ayrı kalıplar hazırladım. Gerekli yerlere boyut verdim. Sedirin üst bölümündeki yatak görünümü için yine kağıt peçete ve hamur kullandım. Perdeleri de hamurla yaptım. Boyama işleminin sona ermesiyle birlikte Mary Engelbreit'in o muhteşem çiziminin rölyef hali benim olmuş oldu.
mary engelbreit ciziminin rolyef calismasi
İlk rölyef panomu daha önce burada paylaşmıştım. Bu ikinci rölyef panom oldu. İçerisinde perspektif hata ve eksik barındırıyor olsa da sevdim ben bu panoyu, umarım sizler de beğenirsiniz.

Etiketler: , ,