08 Mayıs 2012

Çatalla Fiyonk Yapımı

Muntazam görünümlü fiyonklar yapmak için sadece bir çatala ihtiyacımız var. Basit bir kaç hareketle fiyonklar hazır.

Bu basit yöntem, Hande'nin bebek şekerlerini hazırlarken çok işimize yaradı. Hem hastane hem de baby showerda dağıtılacak olan objelerin tasarımında fiyonk kullandığımız için epey fiyonk yapmak gerekiyordu. Çatal yardımıyla bir kaç saat içinde düzgün görünümlü minik fiyonklar yaptık. Eğer daha büyük boyutlu fiyonklar yapmak isterseniz yine aynı mantıkla başka bir aparat kullanarak yapmak lazım çünkü çatalın boyutu sadece minik fiyonklar için uygun. Yaklaşık 20 cm. uzunluğunda bir kurdele kesip fotoğraflarda görüldüğü gibi yapılıyor. En son aşamadaki düğüm sıkı bir düğüm olmalı ki fiyonk çataldan çıkarıldığında açılmasın. 
making perfect bow tutorial

İşimiz bitip eve döndükten sonra evde tekrar yapıp tek tek fotoğraf çektim. Arka planın beyaz olmasını istediğim fotoğraf çekimlerinde karton kutudan yaptığım ve kenarlarından lamba ile aydınlattığım ürün çadırı adı verilen düzeneği kullanmıştım bir kaç kez. Bu sefer beyaz dosya kağıdı üzerinde raw formatında çektim. Sonra tüm resimleri photoshopa alıp ayarları ile oynadım ve son zamanlarda sosyal medyanın yeni fenomeni haline gelen popüler resim paylaşım ağı Pinterest'te bu tip uzun fotoğraflar daha çok ilgi gördüğü için birleştirip tek fotoğraf haline getirdim. Pinterest hesabım için link: http://pinterest.com/NalanUnal/

Fotoğraf çekimi de fotoğraf işleme de ucu bucağı olmayan bir sanat ve bu işin ustalarına çok imreniyorum. Onlara yaklaşabilmek imkansız tabi ki ama araştırıp öğrenmeye çalışıp ufacık da olsa bir şeyler yapmak bile keyifli. Yeni keşfettiğim ve oldukça faydalandığım güzel bir fotoğrafçılık sitesi var, ismi basçek. Özellikle fotoğraf işleme ile ilgili eğitim videolarını çok beğendim. Bizler gibi bir şeyler üretip, ürettiğini güzel fotoğraflarla sunmak isteyenler için yol gösterici olabilir düşüncesiyle sizlerle de paylaşmak istedim.
Sevgiler hepinize:)

30 yorum :

Gülsen dedi ki...
Resimler harika olmuş, fikre bayıldım Nalan sevgiler :)
decodeniquo dedi ki...
:) aa süpermiş! ben nasıl boşu boşuna kasıyormuşum kendimi! (bkz. http://decodeniquo.blogspot.com/2012/04/reedera-ilan-askmdr.html) akıllı insanın hali başka :)

eve gidince fena halde denenesi... hmm şimdi de değişik boyutlarda çatal toplamaya başlayacağım. benim bir hobi odasına ihtiyacım var, köşem taşmaya başladı iyice... :/
Nalan Ünal dedi ki...
Sağol Gülsen'cim:)
Nalan Ünal dedi ki...
reeder için normal çatal boyu tam da uygunmuş ama yaptığın fiyonk da güzel olmuş. Yazım tarzınızı da çok beğeniyorum haberin olsun.:)

Masa süslemesi için kocaman bir fiyonk yapmak istiyorum, şöyle 1 metre genişliğinde çatalınız var mı diyebileceğim bir mağaza arıyorum(!) Görürsen bana da haber ver:)
decodeniquo dedi ki...
:) çok teşekkür ederim! bu arada ürün çadırını, basçek'i filan kurcalayacağım. sen çözmüşsün bu konuyu, fotoğraflar hep çok güzel ama bu konu benim kanayan yaram :P

masa süslemesinde kullanmak çok iyi fikir bence, hemen renkler oluşmaya başladı aklımda... :)
bir metre genişliğinde çatal. tamamdır hemen yapıyorum! :P
Nalan Ünal dedi ki...
Yaparsın sen:)
AsOrTiK dedi ki...
çok hoşuma gitti bu fikir. bazen birinden yardım almak gerekiyor. oysa böyle kimseden yardım almadan hem de gayet güzgün fiyonklar yapma imkanımız var. harikasınız. fotoğraflar müthiş:)
sevgiler
Nalan Ünal dedi ki...
Beğenmene çok sevindim AsOrTİK, sevgiler selamlar sana:)
figen abla dedi ki...
pratik ve cici bir bilgi..
çook teşekkürler ablam..
Nuraycatasarimlar dedi ki...
Çok güzel bir fikir verdiğin bilgiler içinde ayrıca teşekkür ederim Nalancım,sevgiler...
Mehtap Kaya dedi ki...
Bende AsOrTİK arkadaşıma katılıyorum tek başına bu kadar düzgün olmuyor yardım almak gerekiyor fikir çok hoşuma gitti paylaşım için teşekkürler..Sevgiler..
Nalan Ünal dedi ki...
sağol pratik fikirlerin kraliçesi:)
Nalan Ünal dedi ki...
Sen de sağol Nuray'cım:) sevgiler
Nalan Ünal dedi ki...
İşine yarayacak olmasına çok sevindim mehtap hanımcığım. selamlar sevgiler:)
ebru dedi ki...
Bu cok faydali bir seymis yaw :) fiyonk yapmak acayip zor birseydir. pinterest ini takibe aldim Nalancim, bende hastalik halinde bu aralar pinterest. fotografcilik girmeye bir turlu cesaret edemedigim bir alan, kafam basmiyor :) soyledigin siteye hemen bakacagim, yaptigini iyi fotograflamak cok onemli cunku. eline saglik Nalancim.
ecerce dedi ki...
fotoğraflar da fiyonk da çok tatlı:)
HOBİLERİM VE BEN dedi ki...
çok güzel, akıllıca
Zlş Krt dedi ki...
kesinlikle süper fikir teşekkürler.
http://kelebekkizim.blogspot.com/
Nalan Ünal dedi ki...
Ah o pinterest, benim de son zamanlarda çok vaktimi alır oldu, orada dolaşmaktan yarım kalan işlerime vakit ayıramaz oldum:)
Nalan Ünal dedi ki...
Çok teşekkürler ecer'cim:)
Nalan Ünal dedi ki...
Çok teşekkürler Hobilerim ve ben:)
Nalan Ünal dedi ki...
Çok teşekkürler Zlş Krt:)
Noyumberry dedi ki...
Çataldan fiyonk,güzel bir fikir..Hele de bir yardımcımız yoksa:)
Büyük fiyonk için tarak olabilir diye düşünüyorum..
Paylaşım için teşekkürler..Sevgiler:)
kardeşler-nikahşekeri dedi ki...
Şimdi denedim ,çok güzel bir fikir..Özellikle ufak fiyonklar yapmakta zorlananlar için süper fikir..Paylaşım için çok teşekkürler:)
Bilge tarhan dedi ki...
ço pratik ve güzel bir yöntem. teşekkürler paylaşımınıza. gününüz kutlu olsun. sevgiler.....
Nalan Ünal dedi ki...
Tek başınayken oldukça pratik oluyor. Büyük fiyonk için büyükce bir tarak fikri nasıl oldu da aklıma gelmedi, sen de sağol fikrin ve ziyaretin için noyumberry:)
Nalan Ünal dedi ki...
işine yaramasına çok sevindimm:) ziyaretin için teşekkürler kardeşler nikahşekeri:)
Nalan Ünal dedi ki...
Çok teşekkürler sevgili Bilge:)benden de sevgiler sana:)
Toyuncaks Sibel dedi ki...
Merhaba çok güzel oldu bu yöntem... Kızımın parmakları acımıştı bana yardım ederken :)
Bloguma ve Blogger Annelere beklerim..
Nalan Ünal dedi ki...
Çok sevindim sevgili Toyuncaks Sibel:) ziyaretin için de teşekkürler.
linkwithin