Nakışlı Bebek Battaniyem

Yine muline ipliklerle çalışmaya devam ediyor olsam da bu kez sırada çarpı işi değil, nakış işlemeli bebek battaniyem var. İğne ardı /sap işi ve Fransız düğümü tekniklerini kullanarak işledim.
elişi bebek battaniyesi
nakış şablonu
İşlenecek olan şablonun  kumaşa transfer boyutu benim için hep sıkıntılı bir süreç olmuştur. Hiç bir hata olmasın diye ölçe biçe kendimi yer bitiririm. Tamamdır diyene kadar bir elimde mezura önümde çalışma transa geçmem lazım. İçime sinerek doğru yeri bulduktan sonra sıra düzgün bir şekilde çizime geçer. Söz konusu çizim sanki nakış altı olmayacak çerçevelenip müzede sergilenek(!) Çiz gitsin işte, nasıl olsa üzeri işlenecek değil mi? Bu aşama da uzar gider bende.

Benim için tüm bu sıkıntılı aşamaları atlatacak bir işleme oldu bu bebek battaniyesi işlemesi çünkü nakış şablonu kumaşa transfer edilmiş bir şekilde satılıyor. Ne güzel bir fikir değil mi? Yani en azından benim gibi takıntılılar için diyelim.:) Acaba desen doğru bir şekilde ortalanarak kumaşa aktarılmış mı diye ölçüp test ettiğimi de yazayım da simetri takıntımın derecesini siz tahmin edin.

Muline iplik markasında sürekli DMC tercih ediyordum ama bu kez Maderia marka muline iplikler kullandım. Ambalaj olarak daha farklı olsa da gerek DMC gerekse Maderia'nın ambalaj tarzını, artan iplikleri doğru bir şekilde muhafaza etmek için kullanışlı bulmuyorum. Yeni ve kullanışlı bir ambalaj tarzı neden geliştirmezler ki?
brezilya nakışı
İşlemesi biten battaniye fotoğraflarda göründüğü şekilde pötikare kumaşla kaplanıp, köşe kıvırmaları yapıldı.

Etiketler: