12 Ağustos 2012

Etamin İşi Havlu

Son etamin işi çalışmamı nihayet fotoğraflayıp yayına hazır hale getirebildim. Doğru ışık yakalayıp net görüntü elde edeceğim diye fotoğraf çekmekten midem bulandı. Çekiyorum, bilgisayara aktarıyorum ıhh olmamış. Hadii başka bir saat bekle, hatta araya ek işler giriyor başka bir güne kalıyor, sonra tekrar çek, yine istediğim netlik yok. "Ne çıkarsa bahtıma" deyip son kez bir sürü fotoğraf çektim, arasından bir kaçını gözüme kestirip biraz photoshopta netlik ayarlarıyla oynadım ve işte tamamdır. Net görüntü elde etmek istiyorum diye üretmeye zaman kalmıyor.

kızlı etamin işi
Etaminli bölümü olan küçük boy bir havlu üzerine işleme yaptım. Büyük boyutluları da satılıyor ama ben bebek veya çocuk havlusu olarak düşündüğüm için küçük boyunu tercih ettim. Muline ipliğin dört katını kullanarak işledim. Tüm çarpı işi bittikten sonra siyah muline ipliğin iki katı ile back stitichleri yani kenar çizgilerini yaptım.

çarpı işi modelleri

Etamin işi kızlarıma bir de daha yakından bakalım:)

free cross stithing chart

Etamin işi deseni beğendiyseniz ve işlemek istiyorsanız işte şablonu da hazır. Her etamin işi şablonunda olduğu gibi, desende kullanılan muline ipliğin numaraları ve sembolleri belirtilmiş yalnız bu belirtilen iplik numaraları başka bir şablonun da iplerini kapsadığı için tüm iplikleri almanıza gerek yok. Desendeki renkleri tespit edip ona göre satın almanızı tavsiye ediyorum veya evde arta kalan muline iplikleri de değerlendirebilirsiniz.




31 yorum :

ESEN CAN dedi ki...
Çok şeker olmuş bu kızlar, ellerinize sağlık... Yalnız şiddetle karşı çıkıyorum ben havluya etamine :))) Çünkü ya benim için zor yapılan bir iş zaman alan bir iş olduğundan belki de çok kıymetli etamin nakışı, havluyla ziyan edilemeyecek kadar :) Sürekli el silinip, yıkanan havluya yazıktır günahtır :) Yarın öbür gün ahirette, hesap sorar elleriniz bakarsınız :)) Şaka yapıyorum tabii ama yine de bunca güzel bir el emeğini başka bir şekilde görmek benim tercihim... Çoook uzattım di mi, pardon :)
Sevgiler
kardeşler-nikahşekeri dedi ki...
Çok cici olmuş..Ellerinize sağlık:)
Elisi Defteri dedi ki...
desen de işlemesi de çok hoş, elinize sağlık.
serap dedi ki...
Nalancım çok şeker olmuş bu havlular ellerine emeğine sağlık:)
Mehtap Kaya dedi ki...
Çok sevimliler şablonu kaydettim teşekkürler.Sevgiler..
Nilufer dedi ki...
Çok sevimli ve güzel olmuş, insan kullanmaya kıyamaz, ellerinize sağlık... Sevgiler
mor atölye dedi ki...
Bu kızların bir adı var mı?:) ellerine sağlık Nalan...
Gökçe dedi ki...
=)) amaniiin diyerekten baktım eserlerine.. ben de yapıcam kesin.
Ellerin dert görmesin.Maşallah.
Çok sevgiler.
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili Esen, bakma öyle havlu üzerine işlediğime, bunlar bakmalık, kullanmak isteyenin ellerine vurmak için bir adet uzun kızılcık sopası aldım(!):) Çok teşekkür ederim ziyaret ve yorumun için, sevgiler:)

Sevgili kardeşler nikahşekeri, Elisi defteri,Serap ablacım, Mehtap hanımcım,Nilüfer'cim, çok teşekkür ederim ziyaret ve yorumlarınız için :)

mor atölyecim, kızlara hamarat arkadaşlarımın isimlerini verdim, biri Canan diğeri Hande:) Çok teşekkür ederim ziyaret ve yorumun için.

Gökçe'cim, kızları senin de beğeneceğini tahmin etmiştim, tam senlik, hadi işle de paylaş:)sevgiler:)
ÖRGÜÇANTAM dedi ki...
çok güzeller farklı yerlerde de kullanılabilir desenler. ellerine sağlık
Nurdan dedi ki...
Nalan Hanım,

Çok güzel ve çok sevimli olmuş bu havlu. Kızılcık sopası fikri koruyucu ve caydırıcı olması açısından ama korkutucu olacak misafirlerinize :)

Canan ve Hande isimleri de çok yakışmış bu küçük hanımlara :)

Elinize sağlık!
ferisworkshop.blogspot.com dedi ki...
Teşekkürler Nalan Hn.'cığım .Bloğumda ki yorumlar bölümünden de önerinize uydum.Haklısınız.Gözümden kaçmış.Tekrar teşekkürler.Yaptıklarınızda bu arada gerçekten çok şık.
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili örgü çantam, teşekkür ederim ziyaret ve yorumun için.

Nurdan hanımcığım, kızılcık sopasından üreten misafir için de b planı geliştirmek lazım:)

sevgili ferisworkshop, ben teşekkür ederim ziyaretiniz için:)
A.O Bolat dedi ki...
Muazzam bir el emeği :)
Nalan Ünal dedi ki...
teşekkür ederim sevgili Bolat
marileni dedi ki...
ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ!!!

ΜΠΡΑΒΟ!!!
Cihan dedi ki...
sevgili nalan
sirinmi sirin olmuslarr
yerim ben onlari:)))))))))
kardeşler-nikahşekeri dedi ki...
İyi bayramlar,sevgiler:)
Nalan Ünal dedi ki...
Thank you Marileni :)
Sağol Cihan ablacım, beğenmene sevindim:)
Sana da iyi bayramlar kardeşler nikahşekeri, çok teşekkürler:)
perininhünerleri dedi ki...
çok güzel olmuş ellerinize sağlık :)

çok tatlı bu havlular insan kullanmaya kıyamaz kiii :))
Nalan Ünal dedi ki...
teşekkür ederim perininhünerleri:)
coletté dedi ki...
Yerim ben bu kızları yerim! Ne sevimli şeyler bunlar. Ellerinize sağlık Nalan Hanımcığım.

Şablonu bilgisayarıma kaydettim,paylaşım için çok teşekkürler!
Nalan Ünal dedi ki...
Beğenmene çok sevindim coletté:)
Adsız dedi ki...
çok güzel olmuş bende havlu üzerine işlemek istiyorum ama arkasında görünen ipler nasıl saklanıyor birde havlu arkasının fotoğrafını çeker misiniz ?
Nalan Ünal dedi ki...
Ne yazık ki fotoğraf çekemiyorum çünkü bu havlu satıldı.

Eğer temiz bir şekilde işlerseniz arkasının görüntüsü de net olur ve kötü gözükmez. arkadaki iplikleri düzgün bir şekilde ilmeklerin arasından geçirerek bırakın, düğüm atmayın.
zulaltan filiz dedi ki...
Nalan Hanım, bloguma bıraktığınız yorum için çok teşekkürler. ayrıca Nurdan Hanım'ın bloguna yaptığınız yorumu da gördüm, yardımlarınız için çok sağolun :)Sizin yaptığınız güzel işleri 10marifet dolayısıyla biliyorum çok da beğeniyorum :)
sevgier..:)
Nalan Ünal dedi ki...
Rica ederim Filiz Hanım, ihtiyacınız olduğunda da sorun lütfen, keyifle yardımcı olurum. Yeni bloğunuz hayırlı uğurlu olsun, bol izleyicili bol yazılı bir blog olur inşallah. Benden de sevgiler size.
Meryemin Çeyizi dedi ki...
Nalan ablacığım etaminkızlarına bayıldım, müsadenle (ç)alıyorum, iki kızın arasına isim yazarak yeğenlerime hediye yapacağım :)
Çok güzeller...

Ben de havlu üzerine işleme yapmak istiyordum ama hem nette etamine işleme yapıp havluya dikmişler onlar da çok kaba duruyordu, sonunda arası etaminli havlu buldum ve işledim. Benim havluma http://meryeminceyizi.blogspot.com/2013/01/karanfil-islemeli-havlu.html buradan bakabilirsin benimkine de :)
Nalan Ünal dedi ki...
Meryem'cim, hadi bakalım kolay gelsin, bitince haber ver.
Sevil Aslan dedi ki...
merhaba nalan hanım yaptığınız etamin işlerine bayıldım hepsi çok güzeller ellerinize sağlık..bende havluya etamin işlemek istiyorum ama bu havlulara nerden ulaşabileceğimi bilmiyorum mahmutpaşadanmı alıyorsunuz etamin ve etaminli havluları??
sevgiler..
Nalan Unal dedi ki...
Merhaba Sevil Hanım,çok teşekkür ederim.

Etamin bölmeli havluları Pendik Kaplan Tekstil'den alıyorum. Sevgiler:)
linkwithin