Bu Kez Sıra Sizden Gelenlerde

Bu sevimli mi sevimli etamin işi saat, blogumun izleyicilerinden Mehtap teyze tarafından işlenmiş. Bana gönderdiği bir e-mail vasıtasıyla tanışma fırsatı bulduğum, oldukça sıcak kanlı ve ince bir hanımefendi kendisi.

Uzun yıllardır etamin işi yapıyor, babaanne oluşunun ardından ise daha çok biricik torununun odası için çalışmalar yapmış. Etamin işine ilgi duyan bir çok kişinin severek takip ettiği Kanaviçe dergisinden aldığı şablonu işleyerek hazırladığı bu saat de onlardan biri.  Kendisinden izin isteyerek sizlerle de paylaşmak istedim.
hayvan figürlü etamin işi saat
Etamin işinin kendisiyle baş başa kalma olanağı sunduğunu, dolayısıyla rahatlattığını, öfkelendiği konuları yeniden düşünme fırsatı bularak olaylara daha pozitif yaklaşmasına olanak sağladığından bahsediyor o güzel satırlarında.

Mehtap teyze mailinde ilginç bir alışkanlığından bahsetmiş, benim çok hoşuma gitti. İşlediği tüm duvar panolarını çerçevelettikten sonra, işlediği dönemdeki duygu ve düşüncelerini içeren bir yazı hazırlayıp zarflayarak çerçevenin arkasına yapıştırıyormuş. Bir nevi etamin işi günlük diyelim biz buna, ilginç bir fikir değil mi?
kanaviçe dergisinden çarpı işi saat modeli
Nisan ayında yayınladığım Çarpı İşi Nasıl Yapılır başlıklı yazımda değinmeyi unuttuğum önemli bir ayrıntıya da dikkat çekmiş. Konu, işlenecek olan şablonun etamine aktarılması aşaması. Şablona göre yapılan işlemelerde en sıkıntılı süreç sürekli sayarak ilerlemek zorunda kalmak, bir şablona bakıp bir etamine çarpı işi yaparken adeta tenis maçı izler gibi elde iğne bir sağa bir sola bakınmak olsa gerek.

Etamin işine ilk başladığım dönemlerde iğneyi kullanmaktan daha çok ilkokula yeni başlamış öğrenciler gibi saymaktan gına gelmişti. Daha sonra kalın uçlu şeffaf kalemlerle çalışmaya başladım. Şablonda işlediğim karelerin üzerini şeffaf kalemle çizdiğimde kaldığım yeri kolaylıkla bulabildiğim için daha hızlı işliyorum. Gerçi kareleri saymaya devam ama en azından "orada mı kalmıştım?" "yok burası mıydı?" gibi cümleler kurmaz oldum. :) Mehtap teyze ise işlediği kareleri şeffaf kalemle değil de iğne ile delerek işaretliyormuş.

Sadece okumakla yetinmeyip blogumla ilgili düşüncelerini ve kıymetli önerilerini benimle paylaşan Mehtap teyzeye sevgilerimi gönderiyorum. Sağol Mehtap Teyze'cim:) Kendisi bence her ne kadar teyze denilecek ruhta değilse de bu şekilde hitap edilmesinden hoşlandığını belirttiği için Mehtap Teyzem o benim:)

Etiketler: ,