22 Yıl Öncesinden

Bu çingene kızlı tablo yine bir etamin işi çalışmam ama diğer tüm işlemelerime göre daha özel bir yere sahip. Farkı, etamininde, ipliğinde veya şablonunda değil, işlenme tarihinde. 20 yaşındayken yani tam 22 yıl önce işledim.
çarpı işi pano-tablo
Yüksekliği yaklaşık 1,50 metre ve eğer yanlış hatırlamıyorsam ilk çarpı işi çalışmam. O yıllarda şablon çeşitliliği şimdiye kıyasla ne yazık ki fazla değildi. İnternet denilen yüzyılın buluşu da henüz yaygınlaşıp evlerimize girmediği için binlerce çeşit arasından şablon seçebilme gibi bir lüksümüz de yoktu. Alışveriş yaptığımız mağaza ne getirmişse onlarından arasından birini beğenmek zorundaydık. Şimdi geriye dönüp bakıyorum da yine de fena bir seçim olmamış en azından o yılların klasik çiçekli şablonlardan değil.

İyi hoş şablon güzel de o ince pirinç çerçeve seçimime ne demeli? Seçe seçe bunu seçmişim ya da aynı şablon çeşitliliğinde olduğu gibi fazla seçenek yoktu herhalde. İkinci seçenek kendimi aklamam için iyi bir bahane, evet evet çerçeve çeşidi azdı.:)

Evlendikten sonra bir kaç yıl kullandım bu tabloyu daha sonra o meşhur pirinç çerçeve gözümü rahatsız etmeye başladı, gidip çerçevesini değiştirmeyi akıl edemeyip duvardan indirmiştim. Beğenmiyorsan veya işine yaramıyorsa hemen kaybet yer kaplamasın, tarzını benimsememden annem çok yakınır ve ne zaman ben bir şeyleri elden çıkaracak olsam o peşimi toplar. "Sakla samanı gelir zamanı" atasözü  "onu bunu saklarsan ev çöp eve döner" şeklinde hayat bulur bende.

Kayboldu gitti zannediyordum ki geçenlerde tesadüfi bir şekilde karşı karşıya geldik. Anneciğim saklamış. Ne iyi yapmış.. Karşılaşma anımızda epey bir süre öylece baktım. O yıllardaki beni ve ailemi düşündüm, işlerken neler düşündüğümü hatırlamaya çalıştım. Nasıl da geçmiş onca yıl, halbuki daha dün gibi. Garip bir duygu, adeta kısa bir zaman yolculuğuna çıkardı bu tablo beni.  Aradan yıllar geçmiş ve ben hala etamin işinden keyif alıyorum.

Diğer etamin işi çalışmalarımı buradan görüntüleyebilirsiniz.

Etiketler: ,