Ortancalı Etamin İşim

Aylardır elimde sürünen etamin işimi nihayet bitirdim. Şablon, severek takip ettiğim Cross Stitch Collection dergisinden.
etamin işi ortanca
çarpı işi ortancalı pano
14 ct. etamin üzerine muline ipliğin iki katını kullanarak işleme yaptım. Şablonu takip ederek işlemek zorunda olmak işin tek sıkıcı yanı. Tenis maçı izler gibi bir sağa bir sola bak dur işin yoksa:) Bu aşamayı kolaylaştırmak için kalın uçlu şeffaf kalem kullanıyorum. İşlemesi biten bölgeyi şablon üzerinde şeffaf kalemle çizince nerede kaldığımı daha kolay buluyor ve zamandan tasarruf etmiş oluyorum.
 çarpı işi pano
Çarpı işleri bittikten sonra desenin kenar çizgilerini işledim. Back stitch adı verilen bu uygulama, desenin çok daha belirgin ve güzel görünmesini sağlıyor. Back stitch için kullanılacak olan renk numaraları ve iplik katı mutlaka her şablonda belirtiliyor.
http://turuncukare.com/
Ortancalı etamin işimin bitmesine bir kaç gün kala turuncukare.com'dan hoş bir hediye aldım. Fotoğrafta gördüğünüz büyüteçli el işi lambası, masa üzerinde sabit durabildiği gibi, çıkarılabilir aparatı sayesinde yuvasından çıkarılıp kasnağa da sabitlenebiliyor. İşlemelerimi masada değil de elimde tutarak yaptığım için kasnağa sabitlemek çok daha kullanışlı oldu benim için. Lamba ve büyütecin yer aldığı kollar isteğe göre hareket edebiliyor. Şimdilik sadece ışıklı kolu kullandığım için büyüteçli kolu kenara alıp işleme yapıyorum. Büyüteçli bölümü kullanacağım günler çok uzak olmasa gerek çünkü şimdiden yakını görmede bazen zorlandığım veya başımı geriye çekerek baktığım oluyor.

Etiketler: ,