Etamin İşi Mutfak Panosu

backstitch
Mutfak panosu olarak işlediğim etamin işi çaydanlığın şablonunu, Türkçe kaynaklı dergiler arasında en severek takip ettiğim dergilerden biri olan Kanaviçe dergisi 2010 Nisan-Mayıs sayısından aldım.
Etamin işi çalışmalarda küçük gözenekli etaminler iri gözenekli etaminlere oranla daha net görüntü verdikleri için her zaman olduğu gibi yine 14 count etamin üzerine muline ipliğin iki katını kullanarak işleme yaptım.

Yıllardır etamin işlerim ama simli muline iplikle işleme yapmamıştım. Bu işlemeden sonra anladım ki çok da isabetli olmuş, ne zor işmiş bu simli iple çalışmak; ipliği iğneye geçirmek bir dert çünkü kat kat ayrılıyor, hadi bu aşamayı atlattın sürekli düğümleniyor o da ayrı bir dert. Eksik kalsın istemem artık simli muline hatta simli hiç bir şey:) Duyan da tüm işlemeyi simli iple yaptım sanar topu topu bir lokma bir şey ama yetti de arttı bile.

Tüm işleme bittikten sonra muline ipliğin tek katı ile "back stitch" tabir edilen kenar çizgilerini işledim. Bu aşama deseni çok daha belirgin hale getirip şık bir görünüme kavuşturuyor.
çarpı işi
Yukarıdaki fotoğraf, işlemenin kenar çizgileri yapılmadan önceki haline ait. Aradaki fark bariz değil mi? Back stitich ile sanki daha boyutlu bir hale geliyor.

Etamin işi çok keyifli olmasının yanı sıra çok da vakit alan bir çalışma. Her işlememden sonra, uzunca bir süre etamin işlemeyeceğim daha kısa soluklu çalışmalara daha fazla vakit ayıracağım diyorum ama bir türlü başaramıyorum bunu. Elimde hangi iş olursa olsun kenarda mutlaka bir etamin işim oluyor. Bakalım bu sefer başarabilecek miyim? :)

Etiketler: ,