01 Aralık 2012

Peçete Kabartma Tekniği Nasıl Yapılır?

Geçen sene İsmeğin Ahşap Rölyef ve Mefruşat Kurslarına devam etmiş, bir çok bilgi edinip uygulama fırsatı bulmuştum. İlgi alanımdaki konularla ilgili eğitim alıyor olmak benim için büyük bir zevk olduğundan bu sene yine İsmek'liyim:)  Mefruşatta ikinci senem, ahşap rölyef yerine de ahşap boyama kursuna gidiyorum.

Ahşap boyama kursunda peçete kabartma tekniğini çalıştık geçen hafta. Başlığa bakıp da bu işin uzmanıyım gibi bir hisse kapılmayın, bu benim ilk peçete kabartma çalışmam:)

peçete tekniği

Bebek veya çocuk odası için bir kutu boyamayı tercih ettim ve kutuyu Plaid marka beyaz akrilik boya ile boyadım. Çiçekli böcekli tabir edilen desenleri pek tercih etmediğimden fotoğrafta gördüğünüz patikli peçeteyi seçtim. Peçetedeki deseni düzgün bir şekilde makasla kesip, katlarını ayırıp, ilk katını kutunun üzerine peçete tutkalı ile yapıştırdım.

kutu

Peçete kabartmada kullanılan hamur dekupaj resmi kabartırken kullandığımız hamurla aynı. Hazır olarak satıldığı gibi, buğday nişastası ve çiçek tutkalı ile de hazırlanabilir. Hamur yoğrulduktan sonra hava almayacak bir şekilde naylonla sarılırsa oldukça uzun süre bozulmadan kalabiliyor.

boyutlu ahşap boyama

Sıra desenin üzerini hamurla kaplamaya geldiğinde, geçen seneki ahşap rölyef kursunda öğrendiklerim bir miktar da olsa fayda sağladı. Hamurdan kopardığım minik parçaları desene göre boyutlandırıp peçete tutkalı ile desenin üzerine yapıştırdım.

ahşap boyama

Hamurla kaplama işlemi sona erdikten sonra sıra bir çift daha peçete kesip yine katlarını ayırıp ilk katını bu kez hamurun üzerini kaplamaya geldi. Peçeteyi, peçete tutkalıyla hamurun üzerine yapıştırdım. Desen hamurla kabartıldığı için alan genişliyor ve peçete küçük geliyor, kenarlarda kalan boş alanları da desene uygun renkte akrilik boyayla boyayarak kapattım.

peçete kabartma tekniği nasıl uygulanır

Kutunun kenarlarına stencil yardımıyla puantiyeler yapıp tüm kutuya su bazlı vernik uygulaması yaptım ve işte ilk peçete kabartmalı kutum hazır hale gelmiş oldu.





32 yorum :

Selda akçay dedi ki...
süper harika muhteşem olmuş ellerinize sağlık :)
fiamma dedi ki...
Ellerine emeklerine sağlık NAlancığım, verdiğin bilgiler her daim yol gösterici ayrıca teşekkür ediyorum, ilk deneyim olmasına rağmen de her zaman elinden çıktığı gibi başarılı bir çalışma, devamı gelsin inşallah...
bahar006 dedi ki...
Çok tatlı olmuş Nalan Abla, peçete kabartmayı denemiştim ben bi kere ama önce peçeteyi komple hamura yapıştırdığımdan kesmek çok zor olmuştu. Tamam bu senin yöntemi tuttum, denicem, ellerine sağlık:)
X madame dedi ki...
süper cici muhteşem çok tatlı çok şeker bayıldımmm ilk olmasına rağmen mükemmel olmuş tebrikederim
Elif'in Terazisi dedi ki...
Harika, elinize sağlık
Elisi Defteri dedi ki...
Çok hoş bir kutu olmuş, elinize sağlık. Bu yöntemi ilk kez görüyorum, teşekkürler anlatımınız için:)
coletté dedi ki...
Nalan hanımcığım detaylı anlatım için çok teşekkürler. Ayrıca çok başarılı bir çalışma olmuş,kutlarım.
Ahşap boyama benim de hobilerim arasında baş köşeye yerleşti ,çok severek yapıyorum ve bu tür paylaşımlar arttıkça çok mutlu oluyorum.

Ellerinize yüreğinize sağlık!
Mehtap Kaya dedi ki...
Çok güzel anlatmışsınız,çalışmada çok güzel ellerinize sağlık.Sevgilerimle..
Nalan Ünal dedi ki...
Selda Hanım, teşekkürler ve sevgiler:)

Sağol Fiamma'cım, çok sevindim beğenmene:)

Bahar'cım,en azından sen bir deneme yapmışsın, ebn peçeteyle hamur kabartma yapıldığını bile bilmiyordum, acemilik diz boyu:)

Sevgili X madame, çok teşekkürler:)

Sevgili Elif'in Terazisi, çok teşekkürler:)

Sevgili Elisi Defteri, benim için de ilkti,çok teşekkürler:)

Sevgili Colette, çok teşekkürler:)

Mehtap Hanım'cığım teşekkür ederim:)
Tasarıbell dedi ki...
Ne kadar da güzel olmuş.. çok da güzel anlatmışsınız.. ellerinize sağlık..
Gülsen dedi ki...
Nalancığım; resimlediğin bu çalışma, bu alana meyledenlere büyük fayda sağlacayak, desene boyut kazandırma böyle olur işte...! Epeydir anlatmaya çalıştığım durum buydu... Ellerine sağlık tertemiz ve doğru bir çalışma yapmışsın yine...
Boyutlu dekupaj çalışmalarında kabartılan desenin kenarından beyaz tutkal göründüğünde ne kadar yapay bir hal alıyor obje, ama nedense bakıyorum bu işin öğreticileri bile hala ısrarla bu yanlış yöntemi öğretip duruyor öğrencilerine...
Modellemeden bi haberler...
İki kağıdı üst üste yapıştır gitsin oh ala ne kolay...
Nalan Ünal dedi ki...
Çok teşekkürler Tasarıbell:)

Gülsen'cim, beğenmene pek sevindim:)Ben de bu yöntemi bilmiyorum ki hatta blog izleyicilerimden birisi "hamurla kabartmada dekupaj resmi yerine peçete kullanılır mı" diye sorduğunda peçeteyle kabartma işlemi olmaz diye müthiş yanıltıcı bir cevap vermiştim.:) Şimdi sırada dekupaj resmikabartması var bakalım onu becerebilecek miyim?
Gülsen dedi ki...
Peçeteyi denemedim çok zor olur gibi geliyor bana... Dekupaj kağıdı daha kolay göreceksin...
Fransali Gelin dedi ki...
Sayenizde yeni bir daha ogrendim, ve ogrendiçe mutlu oluyorum. Acaba bu hamurun ingilizce bir adi varmi? Fransa'da yasiyorum burdan temin edebilmek için sormustum. Kutuyada bayildim harika olmus. Elelrinize saglik
Nalan Ünal dedi ki...
Çok teşekkürler sevgili Fransali Gelin. Kullandığım hamurun markası Creall do&dry light. Model veya seramik hamuru şeklinde geçiyor ama markayı googleda aratırsanız eminim hem onu hem de daha bir çok çeşidini Fransa'da rahatlıkla bulabilirsiniz. Light olması özellikle önemli.
Banuca dedi ki...
Bu kadar güzel anlatımdan sonra bu tekniği denemeden olmaz değil mi :) Senin ki gibi güzel ve özenli olmayacağı kesin ama, deneyeceğim genede :)
didem gülçin şahin dedi ki...
ellerinize sağlık çok beğendim..
Elift dedi ki...
çok tatlı olmuş, ama paylaşımın, kutundan da nefis olmuş, çok sağol, iyi ki varsın, teknik öğretenlerin, elinden tutanların çok olsun, çoook teşekkürler
funda dedi ki...
Yine çok başarılı bir çalışma olmuş . Arkadaşım ellerin,kolların dert görmesin .Öyle güzel anlatmış, resimlemişsin ki peçete bulup benim de deneyesim geldi :) Sevgilerimle...
perininhünerleri dedi ki...
çok güzel anlatmışsın teşekkürler .

ellerine sağlık maşallah elini neye atsan güzel yapıyorsun :)
Nalan Ünal dedi ki...
Banu ablacım, beğenmene ve deneyecek olmana çok sevindim. Merakla beklemedeyim haberin olsun ama senin meşhur yapılacaklar listen epey uzun gayet iyi biliyorum.:) Listeye kaçıncı sıradan girecek acaba? Benden daha güzelini yaparsın sen.

Didem Hanım, yorum ve ziyaretiniz için teşekkürler:)

sevgili Elift, teknik öğretenlerim çok olur inşallah, çok sevdim bu duayı:) Sağolasın:)

Funda'cım, rölyefde yaptığın o güzelim çalışmalarının yanında bu senin için çocuk oyuncağı kalır:)

perininhünerleri, çok teşekkür ederim, azıcık şımarma moduna soktun beni haberin olsun:)
mor atölye dedi ki...
Harika zevkli bir obje çıkmış ortaya, ellerine sağlık..
Nalan'cım inanılmaz zevklisin..
Nalan Ünal dedi ki...
mor atölye,beğenmene çook sevindim teşekkür ederim:)
Neslihan Metin dedi ki...
çok güzel , hatta mükemmel bir çalışma .. Ben çok beğendim , ellerinize sağlık
senayatilgan dedi ki...
Oyyyy ne zahmetli bir işmiş :) Vallahi ellerine sağlık çok güzel bir sonuç çıkmış ortaya :)
Nalan Ünal dedi ki...
Neslihan Hanım ve Şenay Hanım, yorum ve ziyaretiniz için çok teşekkürler:)
Gülen Tezer Üstün dedi ki...
Ben neyse ki halihazırda bu işe bulaşmış değilim; biliyorum beceremem çünkü. Patiklerin gerçek olduğunu düşünüyorum baktıkça.
Bu işi yapan ellere sağlık..
Nalan Ünal dedi ki...
Gülen Hanım öyle uzun uzadıya anlatınca sanki zormuş gibi görünüyor ama inanın değil, siz de rahatlıkla yaparsınız eminim. Teşekkür ederim ziyaretiniz için.
fuzuli dedi ki...
şahane olmuş...
ilk kez gördüm bu yöntemi,
süper fikir benim için :)
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili Fuzuli, beğenmenize sevindim:)
Necla Şölen dedi ki...
ellerine sağlık çok güzel olmuş...
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkür ederim Necla Hanım
linkwithin