Fırfırlı Sap İşi Yastık ve Şablonu

Fırfırlı sap işi yastık, mefruşat kursundaki son çalışmam. Yastığın üzerindeki çizimi aplike çalışırım diye düşünmüştüm ama karar değiştirip sap işi tekniğiyle işledim. Sadece saç bölümünü pekin iğnesi tekniğiyle işleyip biraz kalınlaştırdım. Saçlar havada uçuşmasın birer tane de fiyonk lazım değil mi? Fiyonlar da "çatalla fiyonk yapımı" başlıklı yazımdaki yöntemle yapıldı ve yerine sabitlendi.
 fırfırlı sap işi yastık
İşin nakış kısmı bittikten sonra sıra dikiş aşamasına geldi. Yastığı 45x45 cm. ölçüsünde diktim. Kenar fırfırları için kumaşın kenar uzunluğunun iki katı uzunluğunda kumaştan 24 cm. yüksekliğinde kestiğim kumaşı ikiye katlayıp, uç kısmını dikiş makinesinin en kalın dikiş ayarında diktim.
Altta kalan dikiş ipini çekip büzerek fırfırlı bir görünüm elde etmiş oldum. Fırfırlı şeridi yastık kenarına eşit bir şekilde dağıtıp teğelledim ve diktim.

Fırfırlı yastık hazır hale gelmiş oldu peki ya yastığın üzerindeki çizimi beğenip kullanmak isteyecekler için şablon da hazır mı derseniz, evet o da hazır ve aşağıda:)
nakış iğne ardı için şablon

Etiketler: ,