23 Ocak 2013

Renk Karışımları

Ahşap boyama yapanlar için renk renk akrilik boya almanın sonu gelmez. Ev boya cephanesine döner ama eksik renk bir türlü bitmez. Eldekileri tüketelim derken mevcut boya sayısı artar da artar. Boyadıklarımızdan çok boyamız var. Sizlerde de durum böyle mi emin değilim ama bende böyle. Hatta daha vahim durumda olan arkadaşlarım var. Mesela Canan. Mağazada boya tükenir Canan'da tükenmez. Bu seneki ahşap boyama kursuna başladığımızda Canan'ın tüm boyalarını renk renk ayırıp kutuladık. Kaç kutu mu? Hiç sormayın:)

Ahşap boyama kursunda el boyaması yapmaya başladık. Haliyle çok daha fazla tonda renkten az miktarlara ihtiyacımız oluyor. Kararlıyız, mevcut stok eritilecek. Peki nasıl? Biz aşağıdaki listeden başladık. "Hangi renkle hangi renk karıştırılırsa hangi ton elde edilir" konusunda fikre ihtiyacı olanlar için işte bazı renk karışımları.

Keyifli boyamalar:)

ahşap boyama için renk elde etme



Mavi + Sarı = Yeşil
Mavi + Az avi = Açık Yeşil
Mavi + Az Sarı = Koyu Yeşil
Siyah + Sarı = Yaprak Yeşili
Siyah + Sarı = Yağ Yeşili
Mavi + Yeşil + Az Siyah = Küf Yeşili
Sarı + Kırmızı = Turuncu
Az Sarı + Kırmızı = Koyu Turuncu
Siyah + Beyaz = Gri
Siyah + Beyaz + Sarı = Kum Grisi
Siyah + Beyaz + Az Mavi = Sıcak Gri
Mavi + Kırmızı = Mor
Mavi + Yeşil = Turkuaz
Mavi + Yeşil + Beyaz = Açık Turkuaz
Turuncu + Mor = Kahve
Kırmızı + Yeşil = Kahve
Kırmızı + Turuncu + Kahve = Kiremit Rengi
Turuncu + Kahve = Taba
Beyaz + Kırmızı = Pembe
Sarı +  Kahve = Altın Sarısı
Mor + Kırmızı = Gül kurusu
Turuncu + Beyaz = Yavru ağzı
Kırmızı + Yeşil = Bordo
Kırmızı + Siyah + Kahverengi = Bordo
Mavi + Az Kırmızı + Az Siyah = Eflatun
Mavi + Çok Kırmızı = Erguvan
Kahve + Az Sarı + Beyaz = Bej
Kahve + Beyaz + Çok Kırmızı = Ten Rengi
Kırmızı + Çok Mavi = Lacivert
Mavi + Mor + Beyaz = Çivit Mavisi



16 yorum :

Esen Can dedi ki...
Çok şükür bizde hiç boya yok :) Ama bende de etamin ipliği alma hastalığı var, bazen yanılıp aynı tonu aldığım bile oluyor. Hiç lazım olmayan ipleri de alıyorum, tonu hoşuma gitti diye, lazım olur diye, napıcam bilmem o kadar ipliği :(
Elisi Defteri dedi ki...
Teşekkürler Nalan hanım, faydalı bir yazı olmuş gerçekten.
Nalan Ünal dedi ki...
Gereksiz malzeme stoğu tüm hobi dalları için geçerli, hobi çeşitliliğini sevenler yandı Esen Hanım:) muline iplik stoğuma hiç girmedim, bana hobi odası değil hobi binası lazım bu gidişle. Sevgiler.

Teşekkür ederim Elisi Defteri, sevgiler:)
Mehtap Kaya dedi ki...
Nalan hanım aynı sizin gibi banada hobi binası lazım, bazen çok abarttığımı düşünüp almayacağım diyorum ama kendime engel olamıyorum.Verdiğiniz bilgi için teşekkürler.
Nalan Ünal dedi ki...
Tüm el işi hobi blogcuları birleşip bir hobi köyü mü alsak ne? :)) sevgiler Mehtap Hanım'cım.
gooogoook dedi ki...
Çok güzel olmuş bu konu, kumaş boyamada biz de çok kullanırdık böyle bir liste, yaptıkça otomatikman insasının zihninde oluşuyor,eli alışıyor zaten, sadece ahşap boyamacılar değil herkesin faydalanacağı çok yararlı bir yayın olmuş teşekkürler:)
Esce dedi ki...
Keşke turkuaz olsaydı
Nalan Ünal dedi ki...
gooogook, umarım benim elim de bir an önce alışır listeye bakmaktan bir hal oldum:)sevgiler

esce, turkuaz var listede. mavi ve yeşilden turkuaz elde ediyoruz. Daha açık turkuaz için bir miktar beyaz. sevgiler.
Neslihan Metin dedi ki...
Bende sadece kendimin böyle olduğunu düşünüp , arsızlığımla kavga ediyordum :) meğer hobicilerin birçoğunda aynı şey yaşanmakta .. Mini bir sandıkla başlayan hobi köşesi şu an tüm duvarı kapsayan içi dolu bir dolap haline geldi.. :))
Nalan Ünal dedi ki...
Neslihan Hanım, yok birbirimizden farkımız:) sevgiler
Banuca dedi ki...
İşte buuu... Bazen şaşırıyorum hangi rengi nasıl elde edeceğim diye, karmakarışık oluveriyorum :)) Teşekkürler :)
Nalan Ünal dedi ki...
İşine yarayacak olmasına çok sevindim Banu ablacım:)
Selver Yildiz dedi ki...
Miktarlari ne kadar acaba :S
Nalan Unal dedi ki...
Seher Hanım, tam oran yok ne yazık ki, istediğiniz tonu yakalayana kadar eklemelerle ayarlama yapabilirsiniz.
Adsız dedi ki...
Teşekkürler belki saç uçlarımı boyamamda sa turkuaz işe yarar :))))
Nalan Ünal dedi ki...
Saç için? sonucu ben de çok merak ettim:)
linkwithin