25 Şubat 2013

Tığ İşi Çiçek Yapımı

Tığ işi çiçek motifi yapmak için birbirinden farklı bir çok yapım tekniği var. Aşağıdaki teknik de bunlardan sadece biri.

Yapımı sadece 10 dakika süren bu tığ işi çiçek motifi yapım tekniğini bu kez hem uyguladım hem de sizler için fotoğrafladım.

çiçek örme


açıklamalı tığ işi çiçek

5 cm.çapında tığ işi çiçek motifi için merserize ip ve 2.5 numara tığ kullandım.

1.sıra: 63 zincir çekilerek başlanır.  (Daha büyük boyutlu çiçek motifi için daha fazla zincir çekilir)

2.sıra: 3 zincir aralıklarla ikili tırabzanlardan oluşan bölmeler yapılır.

3.sıra: Her tırabzanın içi için sırayla; 1 adet tekli, 1 adet ikili, 2 adet üçlü, 1 adet ikili, 1 adet tekli tırabzanlar yapılarak tüm bölmeler doldurulur ve bitirilir.

4.sıra: Düzgün bir şekilde yuvarlanarak çiçek görünümü verilip, motifin arka yüzünde iğne iplik yardımıyla sabitleme işlemi uygulanır.

Kullanılan ip ya da yün, çekilen zincir veya bölmelerin içine doldurulan tırabzan sayısında yapılacak değişikliklerle daha farklı görünümlü çiçekler de yapabiliriz.



34 yorum :

gooogoook dedi ki...
Bu tatlı çiçekler her yerde kullanılıbilir çok seviyorum bunları ve bu detaylı, güzel anlamıtım için çok teşekkürler.
Çilekli Mektubum dedi ki...
Nalan Hanim bu yaziniz ve anlatiminiz nasil da yerini buldu bilemezsiniz...Yapmayi dusundugum birsey icin bu cicek motifleri nasil yapiliyor bilmiyordum. Aciklayici ve guzel paylasiminiz icin tesekkurler :) ellerinize saglik.
Sevgilerimle.
Gülsen dedi ki...
Hem anlatım hem resimler takdire şayan Nalan'cığım; ellerin dert görmesin.
bahar006 dedi ki...
Ne kadar uğraşmışsın, çok profesyonel bir anlatım olmuş Nalan abla, hiç bilmeyen bile bu anlatımla rahatlıkla yapabilir, ellerine sağlık:)
Neslihan Metin dedi ki...
işte bu işi bilemiyorum , tığ işi sanırım hiç bana göre değil , çok zor gözükmekte.. fakat bitmiş halide çok güzel.. ellerinize sağlık
eda dedi ki...
hem kolay hem harika,ellerinizze saglik !
Nalan Ünal dedi ki...
gooogoook, lavanta kesesi dikip üzerinde kullanmayı düşüünüyorum bende, dediğin gibi bir çok farklı yerde kullanabiliriz. beğenmene sevindim, sevgiler.

Çilekli Mektubum, pek sevindim şimdi:) yazımın amacı faydalı olabilmekti amacım yerine ulaşmış:)

Sağol Gülsen'cim, ah o fotoğraflandırma ve yayına hazırlama aşamasını bir bilsen, bilgisayarın karşısına çakıldım kaldım saatlerce. yapması 10 dakika yayına hazırlanması saatlerimi aldı.

Sağol Bahar'cımmm:)

Neslihan Hanım, ben de hiç şişle örgü bilmem, bilenler hep çok kolay olduğunu söyleseler de bir türlü vakit ayırıp üstesinden gelmeye çalışmam. Sizin tığ işi de öyledir, vakit ayırsanız kesin yaparsınız.

Sağol Eda'cım:)
ÖZLEM TURAN dedi ki...
Çok güzel ve çok kolay bir motif olmuş, kullandığınız ip de çok yakışmış. Ellerinize sağlık. İpin marka ve çeşitini sorsam?:)
Nalan Ünal dedi ki...
Özlem Hanım, elimde eskiden kalma merserize bir iplik vardı onu kullandım ama ne yazık ki markasını bilmiyorum üzerindeki kağıdı atmışım. Herhangi bir merserize ipi de aynı işi görür.
cicileydi dedi ki...
nalan hanım
nedesem beğenirsindeki link etkinliğinden beni tekrar kaldırırmısınız
şimdi anladım tekrardan okuyunca nasıl yapıldığını :)

bu kez olucak inş.. :)
satush dedi ki...
çok güzel anlatmışsınız...Çok örgü bilmiyorum ama bu çiçeklerden mutlaka denemek istiyorum.
Sevgiler
Nalan Ünal dedi ki...
sevgili cicileydi, doğru url eklemede mi sorun yaşıyorsunuz? Siz butonu ekleme aşamasını halledin bem url nizi değiştiririm.

Sevgili satush, teşekkür ederim:)
Nuray İnçak dedi ki...
Nalan hanım bende bu çiçekten yapmak istiyordum çokta güzel anlatmışsınız teşekkür ederim.Ellerinize sağlık.
Esra Dizmen dedi ki...
Nalan çiçekler çok güzel olmuş.Atkıda özellikle çok güzel duruyor.Bikaç kişide görmüştüm.Tekrar ellerinize sağlık.
Nalan Ünal dedi ki...
Nuray Hanım, Esra Hanım, beğenmenize çok sevindim, ziyaret ve yorumlarınız için teşekkür ederim, sevgiler.
Noblesse dedi ki...
Nalan hanımcım teşekkür ederim, epeydir ev alma telaşı içindeydik, nihayet bulduk ve taşındık ama hiç kolay olmadı, eve internet hala gelmedi:((((
detaylı anlatım için çok teşekkürler, sevgilerimle...
Nalan Ünal dedi ki...
İyi olmana pek sevindim, epeydir göremeyince merak etmiştim, hayırlı uğurlu olsun Noblesse'cim, sevgiler.
Nuraycatasarimlar dedi ki...
Çok beğendim,paylaşım için teşekkür ederim:)
Nalan Ünal dedi ki...
Sağol Nuray'cım, sevgiler:)
Actually Amy dedi ki...
Thanks for sharing!

And thanks for linking up at And Sew We Craft. x

www.andsewwecraft.com
Nalan Ünal dedi ki...
Actually Amy, I'm glad to see you here, thanks for your nice comment and visiting.
Adsız dedi ki...
O kadar net ve güzel anlatmışsınız ki! Üşenmedim, oturdum ve aynısını uyguladım. Nefis bir sonuç aldım. Ellerinize sağlık! Çok teşekkürler! Benim siteme de beklerim.
Anna dedi ki...
Lovely...
Have a nice day !
Anna
Nalan Ünal dedi ki...
Sevgili Adsız, uygulayıp iyi bir sonuç elde etmenize çok sevindim. Ne yazık ki site adresinizi göremediğim için ziyaret edemedim.

Thank you so much for stopping here Anna, loves from Turkey:)
Ana Lopes dedi ki...
So lovely!!! Love crocheted flowers! Thanks so much for sharing the great tutorial! Would love to have you visit me sometime.
Happy Easter,
Hugs from Portugal

Ana Love Craft
www.lovecraft2012.blogspot.com
Marisa Garcia dedi ki...
I love your flower!! I found you throught Fluster Buster. You did a nice tutorial, thank you so much!
New follower here via GFC.
I hope that you will visite my blog and if you like my creations I invite you to follow me back.
I love your blog
Marisa from
http://passionetcouture.blogspot.ca/
Nalan Ünal dedi ki...
Thank you very much Ana, I'll visit your blog.

Thanks for stopping here Marisa, I have just visisted your blog, loves from Turkey.
birdunyafikir dedi ki...
Tığ ile yapılan çiçekler farklı pek çok yerde şirin süslemeler yapılabilmesine vesile oluyor...
Anneciğimin elleriyle ördüğü çok güzel tığ işi küçük çiçeklerden oluşan bir kolyem var. Belki de boyunluk demeliyiz... Ben de o tarz kolyeler yapabilmek istiyorum fakat anneciğim yanımda olmadığı için ona danışma şansım ne yazık ki yok... Bu fotoğraflı anlatım bana yardımcı olacak kanaatindeyim. Ellerinize sağlık:)
Nalan Ünal dedi ki...
Teşekkürler sevgili birdünyafikir, umarım yardımcı olur.
Quiosque de Ideias dedi ki...
:) obrigada
Paula
LD dedi ki...
Beautiful and clever rose. Thanks for sharing your work.
Nalan Unal dedi ki...
Thank you for stopping here LD :) Loves from Turkey
Adsız dedi ki...
size ne kadar teşşekkür etsem az kaç saattir bu çiçeğin nasıl yapıldığını arıyordum..:)
Nalan Ünal dedi ki...
Yorumunuz da beni mutlu etti, ben teşekkür ederim:)
linkwithin