Blogger Hastalığı ve Ponponlu Yastık Yapımı

Bu rengarenk ponponlu yastıkların yapımını, meşhur yapılacaklar listeme ekleyeli epey olmuştu. Gerçi yapalı da epey oldu ama fotoğrafları derleyip yazı haline getirene kadar bekledi de bekledi. Neden mi?

2007 yılından beri blog yazıyorum, edindiğim en büyük tecrübelerden birisi; olur da bloga düzenli olarak içerik eklemeye ara verilirse bu süreçten çıkmanın gün ilerledikçe zorlaşması. Adeta yazamama eylemine dönüşen süreç en meşhur blogger hastalığı ve ben de nasibimi aldım. Üretmek ve çalışmakla ilgili sürecim yoğun bir şekilde devam etse de bir türlü yazamadım. Bu yazımla birlikte umarım geçmiş olmuştur bana:))
pembe ponpon yasık
Yastıkları hazırlamaya önce iç bölümlerini dikerek başladım. Beyaz poplin kumaştan iç astarını dikip içini boncuk elyafla doldurdum. Dış yüzey için renkli pamuk saten kumaşlar kullandım. Renkler ise birbiriyle uyumuna bayıldığım favori renklerim olan fuşya, turkuaz ve yeşil oldu. Aslında mor ve gri de eklesem fena olmazdı değil mi?
yastık modelleri
Sıra ponpon yapımına geldi. Yastıkla aynı renkte yünlerle ponponları yapıp eşit aralıklarla yastığın üzerine diktim.
ponpon makinasıyla nasıl yapılır
Ponpon yapımı için aldığım ponpon yapma aparatı, pratik bir şekilde eşit büyüklükte ponponlar yapmaya olanak sağlıyor. Yapım aşamalarını fotoğrafladım ama yine de kısa bir bilgi geçeyim;

Aparatın kullanımı oldukça kolay; açılan kollara yün sarıldıktan sonra kollar kapatılıp makasla kesme işlemine geçiliyor. Orta bölümden geçirilen ip sıkıca düğümlenip ponpon aparattan çıkarılıyor. Tüm işlem bu kadar.
Sağlıcakla kalın:)

Etiketler: ,