Etamin İşi Kolye/Cross Stitch Necklace

Çarpı işiyle işlediğim kolye uçlarını bitirmemle birlikte yapılacaklar listemden bir madde daha eksilmiş oldu. Aman ne huzur ne huzur:) Kolye ucu aparatlarını uzun zaman önce Eminönü Marpuççular Han'dan almıştım. Hemen işleyip bitirmediğim gibi sanki kıtlık çıkacakmışcasına Marpuççular Han'a her gidişimde yenilerini alıp eve taşımıştım. E madem aldın, işle de bitir işte değil mi? Hayır. Araya bir sürü ek işler sıkıştırıp listeyi kabartmakta üzerime yok, bekledi de bekledi bu aparatlar.
kolye ucu aparatı nakışı
cross stitched necklace
"Kolye ucu, altı üstü bir kaç cm. iki dakikalık iş işte" dedim kendi kendime. Peki ne oldu? Hiç de öyle olmadı. Beceremedim, ilk denemelerim tam bir fiyaskoydu. Bir de garip bir huyum var, başladığım işte sorun çıkar ve istediğim gibi sonuç elde edemezsem hemen o çalışmayı gözümün önünden uzaklaştırmak istiyorum. Hatta bazen direk çöpe atıyorum. Evet evet yanlış okumadınız öyle geri dönüşüm projelerinde falan hiç ama hiç becerikli değilim. Direk delilleri yok etme yolunu tercih ediyorum. Hiç öyle olur mu demeyin, oluyor işte. Kendime sırf geri dönüşüm projelerinden oluşan yeni bir yapılacaklar listesi mi hazırlasam ne?

Neyse, bir kaç başarısız deneme ve heba etmenin ardından nihayet bitirdim.

Önce aparatın iç bölümünün kalıbını çıkardım. Daha sonra 16 ct. etamin üzerine muline ipliğin iki katı ile çarpı işi papatya işledim. Kenarlarına backstitch yaptım. Etamini kalıba göre kestim. Kolye ucunun ortasında hafif bir bombe oluşturmak için kalıptan biraz daha küçük elyaf kestim. Aparatın üzerine önce elyafı, onun üzerine de etamini yapıştırdım.

Sıra fotoğraf aşamasına geldi. Fotoğrafı yine raw formatında çekip photoshop camera raw programında işleyerek arka planı istediğim beyazlığa getirdim. Bir önceki denememdeki pratik fiyonk yapımını fotoğraflarken de aynı şekilde çalışmıştım ama bu sefer hem daha kısa sürdü hem de daha net bir görüntü elde ettim.

Yapılacaklar listesinden madde eksiltmeye devam.

Etiketler: ,